Specificaties 4,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S4 Zoom Wit Review

rvanhegelsomNewbie 7 november 2013, 888 views

Samsung Galaxy S4 Zoom Wit

Pluspunten

• Snelheid
  • 10x optische zoom
  • Geheugen kan worden uitgebreid

Minpunten

• beperkt intern geheugen
  • Dikte

Is het een smartphone of een camera of beiden? Hoe is de kwaliteit van de foto's? Ga ik er van houden of niet? Deze en andere vragen hielden mij gelijk bezig nadat ik het pakket met de Samsung GalaxyS4 Zoom (model nummer SM-C101) had ontvangen. De presentatie van de smartphone in zijn doosje is eenvoudig maar zeer zeker smaakvol. Opladen en instellen van het apparaat gaan zeer soepel en zoals te verwachten reageert het snel. Ook over de Wifi en bluetooth connectiviteit valt niet te klagen waardoor files gemakkelijk en snel kunnen worden overgedragen. Helaas is het intern geheugen maar 8 GB wat gelukkig kan worden uitgebreid met een 64 GB micro SD chip.
Met betrekking tot functionaliteit van camera was ik zeer verrast van de 10x optische zoom. Dankzij deze zoom kunnen items goed dichtbij gehaald worden. Een nadeel was echter wel dat het zoomen in stappen gebeurt die mijnsinziens wel mogen worden geoptimaliseerd (lees: meer stappen). In de software zijn vele camera instellingen voorhanden waardoor makkelijk de optimale settings kunnen worden ingesteld voor verschillende omstandigheden zoals bijvoorbeeld macro, landschap, nacht en vuurwerk. Helaas zijn voor bepaalde smartfuncties enkel lagere resolutie foto's op het moment te verkrijgen, hopelijk wordt het in de toekomst mogelijk om ook hogere resoluties te maken.Voor de meer geoefende fotograaf bestaat de mogelijkheid om zelf instellingen te bepalen.
Met betrekking tot handzaamheid is het even wennen maar op zich ligt het wel goed in de hand. Qua opbergen is het echter vanwege zijn dikte niet zo evident om het even in je broekzak mee te nemen.
Mijnsinziens betreft de Samsung Galaxy S4 Zoom eerder een compacte camera met WiFi dan een smartphone met een bovengemiddelde camera en zie het daardoor eerder als aanvulling van mijn Samsung Galaxy Note dan vervanging.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S4 Zoom Wit?