Huawei Ascend Y300 Wit Review

sniek 7 november 2013, laatste update op 7 november 2013, 1.046 views

Huawei Ascend Y300 Wit

Pluspunten

• Prijs prestatie verhouding
  • Scherm
  • Ligging in de hand
  • Batterijduur

Minpunten

• Huawei Launcher
  • Widgetsysteem

Waarom?
Mijn vriendin had een nieuw toestel nodig. Haar HTC Wildfire van 3 jaar oud begon toch echt achter te geraken als het gaat om snelheid en betrouwbaarheid.

Eerste kennismaking & apps
Nu, 5 dagen in bezit, zijn we uitermate positief over het resultaten. Spelletjes gaan prima, denk hierbij aan Temple Run, Angry Birds, Gyro, etc. De standaard launcher heb ik niet veel mee en we hebben direct Smart Launcher er op gezet. Snel, simpel en tevens erg spaarzaam op resources zoals geheugen en processor! ;)

"Alles is relatief ...."

Wijze woorden van een ouwe grijsaard. Wanneer je 120 euro uitgeeft aan een toestel is deze spreuk toepasselijk! Echter, zelf beschik ik over een Nexus 4 en zelfs ik was te spreken over de prestaties van de Y300.

Relatief prima, maar hoe goed is hij dan?
Toch zijn we ook over de gebruikte componenten zeer te spreken. Wifi verbind makkelijk en heeft een uitstekend bereik van minimaal 30m door 2 woonlagen. Het IPS scherm is natuurlijk niet zo geweldig als AMOLED maar geeft uitstekende kijkhoeken en ook de kleuren zijn zeer natuurgetrouw. Bij gebrek aan veel zon is dat nog niet echt getest, maar ik vermoed dat het scherm dan wel veel minder presteert.

Carkit
Het toestel wordt in de auto gepaird met een Jabra Freeway en deze koppeling werkt uitstekend. De bluetooth verbinding is zodra je zit al actief en ook de voice dialing commando's werken na enig oefenen prima.

Accu
Het toestel hebben we eerst leeggebruikt. De accu was op 2% toen we hem gingen laden. Na zijn eerste laadbeurt heeft het toestel het een whopping 29 uur uitgehouden en dat is gezien het intensievere gebruik op de eerste dag echt bijzonder te noemen.

Al met al een no nonsense toestel voor diegene die geen top model nodig hebben of die niet willen betalen, maar dat minimale uitgave toch een klein beetje willen benaderen.

Heb jij ook een Huawei Ascend Y300 Wit?