Asus P5N32-e SLI Plus Review

Raptorial 14 oktober 2008, laatste update op 14 oktober 2008, 464 views

Asus P5N32-e SLI Plus

Pluspunten

• Mooie kleur stelling
  • Goede heath pipe (maar dat is niet uniek)
  • Veel sata, is op 680/780 chipset borden wel eens anders

Minpunten

• Niet goed oc baar
  • Instabiel
  • Groot FSB gat
  • Geen goede quad support

Layout Score: 3
Echt niet gemaakt voor overclocken van quad met sli, een enorm gat waarin hij niet start bij het verhogen van de FSB. Ik dacht eerst dat het aan mij lag tot ik een ander bord kocht nadat deze gecrediteerd werd omdat hij ineens geen CPU's meer kon herkennen. Het bord is getest met 3 merken 8800GT's in SLI en 4 soorten quad cores.

Service is slecht bij Asus.

Maar als je het gewoon gebruikt voor sli en niet overclocked (heb je aan ddr2 800 al over capiciteit) is het een prima bord. Maar maakte zeker niet waar wat mij beloofd werd.

*uitgbrijder probleem bij OC*

Als je FSB omhoog gooit en de multiplier op x8 zet ipv. x9 maakt het voor de cpu niet zo veel uit, en draait hij even snel, alleen communiceerd hij sneller met het geheugen.

Alleereerst vinkte ik SLI ready memory aan in de bios, toen deed hij het al niet meer, maar het is toch echt sli ready en van OCZ geen goedkopezooi zeg maar.

Dan maar met de hand aan de slag, eer de FSB, die war wel op te krikken to 299, maar als je hem op 300 zet kapt hij er mee, en hij wil wel weer starten bij iets rond de 500, maar dat gat is wat groot naar mijn mening. Ik wilde hem niet zo hard laten lopen, alleen wat meer FSB, maarja mijn geheugen kreeg niet de kans te doen wat het kan, en de FSB overclock ging ook niet.

Updaten dan maar, allereerst is het al niet te doen hem van de site te krijgen, want daar is het altijd te druk. En de china versie wil ik niet, omdat ik bang ben dat ik dan ineens een chinese bios heb ;).

Dan maar met Asus live update, maar dan is er geen bios file found on server, of is de server te druk bezet. Drie dagen later na 30.000x (ongeveer dan) refresh gebruikt te hebben heb ik de bios (1mb, ik kan in de tijd 10 blu-ray's binnen halen, maargoed). Na 3 dagen dus een bios flash, start dat ding niet meer. Herstart en weer de oude bios, in de herhaling dan, en ging goed.

Nu is het zo dat bij elke start hij dus zeg maar niet start, en elke keer moet worden gereset, en dan bij de 2e keer start hij wel. Dit is bij elke reboot, of het nou afsluiten/opnieuw opstarten of 3 dagen uit staan is, hij start pas bij de 2e keer.

Nou weet ik dat dit kan liggen aan temp sensoren die denken dat hij te heet of te koud is, maar niks hielp. De support snapte er ook niks van en vond dat ik hem maar moest opsturen.

Met gevolg dat hij voor dagwaarde word gecrediteerd, en ik geen moederbord had. Irritatie ten top wil ik een andere, moet ik gewoon 33%% bij betalen... Ik heb het geld geincasseerd en een bord van een ander merk gekocht.

Daar ben ik wel over te spreken, en daar ga ik nu een review voor schrijven.

Heb jij ook een Asus P5N32-e SLI Plus?

ik denk dat je een defect bord heb asus staat idd bekend om hun brakke site en support maar er is niks mis met doe mobo's zelf ik zou hem tochmaaar op sturen of een evga 780 i sli mobo kopen maar je hebt al wat anders laat ik daarmaar op w8ten :P