Specificaties Small form factor, 9 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

BitFenix Prodigy M Wit Review

MrFloppy 5 november 2013, 1.127 views

BitFenix Prodigy M Wit

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Veel plek voor diskuitbreiding
  • Uitstekende koelmogelijkheden
  • Goed aan te passen door losse hdd beugel en verwijderbare psu en dvd bracket.

Minpunten

• Aan/uit knop, usb aansluitingen aan de zijkant waardoor een sidepanel met plexiglas niet eenvoudig te plaatsen is.

De kast ziet er super mooi uit. De bouw is degelijk en voor zo een klein formaat past er enorm veel in, terwijl er voldoende ruimte is voor ventilatie.

De Prodigy M heeft de mogelijkheid voor een matx bordje, wat weer erg interessant is voor SLI/Crossfire. De ruimte hiervoor is echter zeer beperkt, waardoor een gaaf klein projectje voor een super game pc met waterkoeling een stuk lastiger is en de meerwaarde t.o.v. de standaard prodigy beperkt is

Al met al ben ik voor mijn setup met een enkele videokaart super tevreden. Op het moment met een stock koeler, maar op termijn met waterkoeling.

Heb jij ook een BitFenix Prodigy M Wit?

"Aan/uit knop, usb aansluitingen aan de zijkant waardoor een sidepanel met plexiglas niet eenvoudig te plaatsen is."

De aansluitingen zitten toch juist aan de kant waar niets zichtbaar hoeft te zijn? Waarom zou je daar een venster willen?
Nee, de aansluitingen zitten aan de kant waar het moederbord niet zit. Echter redelijk aan de rand. Wanneer je het rack voor 2,5" schijven weghaalt, blijft er een groot stuk over waar je een gat in zou kunnen zagen. Ik zou dit niet echt een nadeel van de kast willen noemen.
Heeft deze kast wel voldoende koeling voor een hd7970? Dat lijkt mij toch wel een beetje teveel van het goede in dat kleine kastje.
Door de grote hoeveelheid "gaas" is er meer dan voldoende koeling. Doordat de videokaart bovenin komt krijgt deze directe koeling door de bovenkant (dat zwarte gedeelte is een gaas/mesh waar twee grote fans op kunnen).

De onderkant van de kast en de voor en zijkant zijn ook "open". Door de plaatsing van de PSU trekt deze zelf lucht van buiten en blaast deze aan de onderkant er weer uit. De twee fans aan de bovenkant doen eigenelijk alleen de videokaart en voor de cpu zit er een fan aan de achterkant, die lucht aanzuigt vanaf de onderkant van de kast.

Wat dan eigenlijk weer nadelig zou kunnen zijn door de warmte die uit de psu onder de kast wordt geblazen, dit zou dan weer langs de cpu kunnen komen.

Lang verhaal kort: onder volle load blijft alles prima qua temperatuur en gaan de fans van de HD7970 niet eens naar 50% van het maximum.
@DeNelis, de aansluitingen zitten juist aan de kant waar het moederbord niet zit. Deze review op anandtech laat dit duidelijk zien:

Er is overigens voldoende ruimte voor waterkoeling met een enkele kaart. Zoals de foto's op anandtech laten zien is daar een sli/crossfire opzet gedaan. Maar dan is er zeker geen ruimte meer over voor ventilatoren en een radiator aan de bovenkant.

Een oplossing zou kunnen zijn om de ventilatoren dan boven op de kast te monteren i.p.v. erin.

Maar nogmaals voor een enkele kaart is er prima ruimte. Ik zal straks wat foto's proberen te maken.

Dit is overigens de layout die ik nu gebruik (dus zonder de side bracket voor HDD's en DVD drive) met twee disks op de bodem en de SSD's aan het side panel

Dat laat meteen zien dat met een radiator bovenin er zeker geen ruimte meer is voor de fans en nog een videokaart.

[Reactie gewijzigd door MrFloppy op 6 november 2013 18:37]

Ik zie het inderdaad, maar volgens mij zitten de aansluitingen precies boven het gedeelte waar de voeding zit die je toch niet wil zien. Dan zou een venster net kunnen al zou het kunnen zijn dat de marge wellicht iets te weinig is.
Amai zeer mooie kast, zou ik zeker gebruiken mocht ik nu een gaming pc moeten samenstellen.
Zeer handig ook voor lan partys.