×

Help Tweakers weer winnen!

Netgear Push2TV - Wireless Display Adapter Review

cyspoz 4 november 2013, 4.126 views

Netgear Push2TV - Wireless Display Adapter

Pluspunten

• USB Voeding
  • Klein handzaam formaat
  • Eenvoudige firmware update
  • Snel operationeel

Minpunten

• Geen HDMI kabel
  • Auto stand-by

Geluidskwaliteit Score: 5
Gekocht om te gebruiken met een Surface Pro tablet waar Windows 8.1 op draait.

In de verpakking van het product zit een Critical Firmware Update note. Dus als eerste naar de Netgear website gegaan voor het updaten van de firmware. Waar ik dacht dat dit via de USB kabel zou gaan, moet je hievoor juist het apparaat in een speciale mode booten waarna het als WiFi access point te benaderen is en kan je connecten naar de webserver op een fixed IP Adres. Updaten van de firmware gaat erg eenvoudig, je upload het bestand vanuit je browser, ziet de progress van de firmware en na een reboot disconnect het access point automatisch.

In eerste instantie zag mijn Surface Pro tablet Push2TV (PTV3000) niet, echter na een snelle Google een keer flight modus aan en uit zetten en dan werkt het wel.

Delay van het beeld is merkbaar maar wel minimaal. Kwaliteit is goed, alhoewel je soms tijdens videos wel merkt dat kwaliteit wat minder is dan op het scherm van de Surface Pro. In de test opstelling zet ik op 1,5 meter afstand van de Push2TV.

Ik heb alleen maar 2.1 audio bij mijn TV, dus surround sound heb ik niet getest.

Ik zal het vooral gebruiken om eenvoudig beelden te delen met meer mensen in de woonkamer waarbij je de snelle bediening van de Tablet op de bank hebt, maar tegelijk het grote scherm aan de muur.

Wat ik jammer vind is dat een dergelijk product dan weer zonder HDMI kabel wordt geleverd, die heb je zondermeer nodig om het te kunnen aansluiten en dat vind ik dan weer jammer.

De auto stand-by moet ik nog even induiken, wil deze denk ik uit zetten. Apparaat kan op de USB voeding van de TV automatisch in en uit schakelen. Dat is dan weer het voordeel van een USB voeding.

Heb jij ook een Netgear Push2TV - Wireless Display Adapter?

Fijn dat hier een review over geschreven is. Ik wil graag met een Surface pro mijn beamer aansturen in een schoolsituatie.
Dat er enige vertraging is, hoeft niet een groot probleem te zijn. Echter, is het een eenvoudige handeling om het apparaat te koppelen aan de Surface? Dus stel dat ik elk uur in een ander lokaal met een beamer werk met een andere Push2tv, is dit een werkbare situatie? Of wordt dit complex?
Koppelen gaat zeer eenvoudig, zodra je connect verschijnt er op het scherm een cijfer code die je op je Surface weer invoert ter controle. Dit is een eenmalige handeling, daarna wordt je apparaat herkend en kun je weer eenvoudig connecten.
Ik heb maar ÚÚn Miracast apparaat, maar ik verwacht dat het apparaat meerdere Miracast apparaten kan onthouden, zodat die afwisselend kunnen connecten.
Werkt het ook op een Surface 2? Netgear aansluiten op Tv met HDMI, op Surface 2 naar apparaten, display en Netgear selecteren? Wel leuk natuurlijk voor 6 tientjes

[Reactie gewijzigd door GerCor op 22 november 2013 23:11]

Ik heb dit zelf niet geprobeerd, maar het werkt ook met de Surface Pro 2. Het is vooral dat Windows 8.1 deze ondersteuning heeft toegevoegd.
Met behulp van software van Intel zou het zelfs onder Windows 7 mogelijk moeten zijn.
Nee, maar mijn vraag is even of je nog iets op je computer moet installeren want op een Surface 2 kun je niets installeren. Als dat niet hoeft dan heb ik het vermoeden dat het ook op een Surface 2 moet kunnen werken.

Als je dan wat doorklikt kom je uiteindelijk op deze pagina uit waar het volgende op staat:
Surface RT: Not supported. Microsoft has confirmed support will not be coming to the Surface RT. (Surface 2 and Surface Pro 2 will though.)
Mooi zo, weet ik een Sinterklaascadeau voor mijzelf. O-)
Goh, grappig dat ik dit nu tegenkom, toevallig een hele middag voor een kennis mee gevogeld.

Heel handig requirements lijstje voor de ge´nteresseerden: http://supportkb.intel.co...#portal/1026/article/2511.
Goed, vanmiddag gekocht maar ik krijg het niet voor elkaar. Software installeren gaat prima maar de Push2Tv verbinding is alleen beschikbaar als je http://192.168.3.1 intikt nadat je 7 seconden op het knopje hebt gedrukt met de instructies. Druk je het knopje nogmaals in zodat je in het scherm op je TV 'gereed voor verbinding' dan is de Push2TV verbinding weer weg.

[Reactie gewijzigd door GerCor op 25 november 2013 23:27]

Volgens mij haal je een aantal dingen door elkaar. Je gebruikt http://192.168.3.1 alleen maar om een firmware update uit te voeren. Hiervoor druk je inderdaad 7 seconden op het knopje om de Push2TV in een speciale mode te krijgen waarin deze als WiFi Access Point fungeert.
Daarna is het een kwestie van connecten naar een extern scherm, code invoeren en klaar. Daar komt geen IP verkeer bij kijken.
Ik heb het zojuist opgelost, cyspoz. Maar bedankt. Las hier op Tweakers.net dat een update de boosdoener is. De KB2883200 heb ik verwijderd en het werkt.

Edit: De Surface2 installeert de update vanzelf weer een keer maar dat maakt niks uit, blijkbaar. Eenmaal de PTV3000 ge´nstalleerd zit de KB2883200 niet meer in de weg, zo lijkt het.

[Reactie gewijzigd door GerCor op 27 november 2013 09:09]

He Cyspoz,

Ik heb een vraag. Je zegt dat de kwaliteit van video's wat minder is. Nou wil ik de PTV3000 aansluiten op mijn beamer, is de kwaliteit voldoende om dat af te spelen?

Gr. Stephan
Kwaliteit is natuurlijk een subjectief begrip, maar je zal er op moeten anticiperen dat je af en toe wat blokvorming zult zien omdat de bandbreedte niet toereikend is.
Voor 99% van de tijd zul je hier weinig tot geen last van hebben. Ik laat aan jou of je dit wel of niet een probleem vindt.
Bedankt voor je reactie.
Vanmiddag heb ik hem wel heel even uitgeprobeerd en vond de verbinding nog een beetje instabiel. Het geluid en beeld "lagged" wel een beetje, ik heb nog niet gekeken of er nog een update ontbreekt. Deze week post ik nog wel een update als ik hem met beamer heb uitgeprobeerd.
Vertraging heb je inderdaad. Maar zolang beeld en geluid in sync blijven is er niets aan de hand.
Hey ik zou nog een vraag hebben ik denk eraan deze te kopen voor gebruik met mijn xperia z1 en windows 8.1 laptop
Want ik ben al die kabels beu
Nu zou je eventjes een speedtest kunnen doen ofzo en ik zou het leuk vinden als je eens een video van 1 minuut ogzo kon maken en een film ofzo afspelen ik weet dat dat veel gevraagd dus dus als je niet wilt hoeft dat natuurlijk niet
Maar dat zoubik dan wel leuk vinden
Ik heb als camera alleen een iPhone 4 dus daar ga je weinig aan hebben. De kwaliteit daarvan is dusdanig slecht dat je daar geen oordeel over kan vellen. Bovendien, als je even op YouTube had gezocht, dan had je al bestaande filmpjes gevonden.
Wat betreft een speedtest begrijp ik niet goed wat je graag zou willen weten. Ik weet niet goed welke eigenschappen je gespeedtest wilt hebben.
Gebruik 'm samen met een Surface 2. Met de laatste update werkt ie PERFECT icm met een 40" Samsung 8000 serie TV. Geniaal dingetje :)