Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI CX620-226NL Review

tcpie 4 november 2013, laatste update op 4 november 2013, 233 views

MSI CX620-226NL

Pluspunten

• Best goede prestaties. Je kunt er bijvoorbeeld Source-engine games op medium op spelen.
  • Wisselbare videokaart: je kan switchen naar de Intel videokaart om stroom te besparen.
  • Toetsenbord typt fijn.
  • Numpad aanwezig.

Minpunten

• Bouwkwaliteit is slecht.
  • Scherm heeft slechts resolutie van 1366x768.
  • Glanzend scherm: zorgt voor reflecties.
  • Accu heeft het grotendeels opgegeven.
  • Oplaadsnoer is na 3 jaar stuk gegaan.

Hoewel de MSI CX620 waarschijnlijk nergens meer verkocht wordt, wil ik toch hier een review plaatsen.

Laat ik zeggen dat het een best goede laptop is, met n groot mankement: de bouwkwaliteit. Da's eigenlijk niet zo'n groot probleem als je hem nooit vervoerd.

Ik heb hem destijds in 2010 gekocht en nu, eind 2013, is hij aan het eind van zijn Latijn. Waar ik om mij heen andere laptops nog dapper door zie gaan, heeft die van mij het opgegeven. Nou goed, hij doet het nog wel (sterker nog, ik typ dit stukje op mijn laptop), maar het beeldscherm (en dan voor namelijk de scharnieren), die hebben het echt opgegeven.

Daar komt nog bij dat de accu eigenlijk vervangen zou moeten worden en dat hij af en toe heel erg langzaam is.

EDIT:
Laat ik uitleggen wat ik bedoel met "slechte bouwkwaliteit". De laptop is van de buitenkant grotendeels van plastic, wat hem al niet zo'n stevig voorkomen geeft. Dit is op zich niet zo erg, ware het niet dat de scharnieren, waarmee het beelscherm aan de rest van de laptop vast zit, door een onbenullige flierefluiter zijn ontworpen. Vr de eerste keer dat ik de laptop ter reparatie instuurde, waren deze scharnieren elk met n enkele schroef aan het body vastgemaakt. Dit hielden ze natuurlijk niet, het gevolg was dat het beeldscherm los kwam.

Na de reparatie was de laptop voorzien van andere scharnieren, die dit maal met drie schroeven per stuk vast zaten. Een hele verbetering al. Het scherm zat echter ook vast aan deze scharnieren, en dat was met een paar slappe schroefjes gedaan door een stukje slap metaal. Na een tijd gebruik begaf dit het, het gevolg was dat het beeldscherm wr weinig fut heeft.

Heb jij ook een MSI CX620-226NL?

Hey,

klinkt erg bekend, vooral de bouwkwaliteit. Bij mij is er zelfs een schanier gebroken! Enig idee of deze te vervangen zijn, en belangrijker, waar?

gr

JAcco
Beste Jaco,

Omdat ik niet zo vaak op Tweakers zit, lees ik je reactie nu pas :-/.

Bij mij is inderdaad het scharnier ook gebroken. Erg idioot, volgens mij hebben ze bij het ontwerpen van deze laptop geen rekening gehouden met het feit dat hij ook gewoon een beetje stevig moet zijn.

De eerste keer dat de scharnieren bij mij stuk gingen, heb ik de laptop teruggestuurd naar MSI (hij viel destijds nog onder de garantie.) De laptop werd gerepareerd en weer teruggezonden. Let erop dat ze je hardeschijf wissen als je hem inzendt voor reparatie (again, erg idioot, maar goed.) Gelukkig ging ik hier al vanuit en had ik een backup gemaakt.

De tweede keer dat de scharnieren stuk gingen had ik er wel genoeg van (laptop viel ook niet meer onder garantie.) Ik heb dus niet uitgezocht of hij nog gemaakt kon worden. Heb hem wel tijdelijk handmatig gefixed door met een boor gaten in 't beeldschermkader te boren en er boutjes doorheen te doen :-P. Zag bij het wegnemen van het plastic kader dat het eigenlijke beeldscherm omhult wordt door een soort metalen venster, mogelijk dat je deze op internet kunt vinden?

Succes!
Ha,

bedankt voor je reactie. Mijn lokale pc boer kan me niet helpen aan deze schanieren. ;( . Maar weet jij ook hoeveel garantie er op deze laptop valt?

Gr
Jacco
Jammer :-/. Meen me te herinneren dat je via EU-wetgeving in ieder geval 2 jaar garantie op PC's e.d. hebt, maar pin me daar niet op vast. Extra fabrieksgarantie zou er ook nog kunnen zijn, maar hoeveel dat is, weet ik eerlijk gezegd niet.