Trust DS-3250 Wireless Optical Multimedia Deskset Review

Dimby 12 oktober 2008, laatste update op 12 oktober 2008, 892 views

Trust DS-3250 Wireless Optical Multimedia Deskset

Pluspunten

• Mooi design
  • Veel multimediaknoppen
  • Bijgeleverde batterijen
  • Muis ligt lekker in de hand

Minpunten

• Geen drivers, alles ZOU vanzelf moeten gaan
  • Geen mogelijkheid om de functies van de multimediaknoppen is te stellen
  • Geen NUM - CAPSLOCK LEDs
  • Irritante LED van ontvanger
  • Moeilijk bereikbare multimediaknoppen

Aangezien ik het tijd vond om maar eens een nieuw toetsenbord te kopen ben ik naar de winkel gegaan voor een mooi en goedkoop toetsenbord.

Vormgeving
Op het eerste gezicht ziet het toetsenbord er mooi en strak uit. Het bestaat uit zwart plastic met een granieten textuur. Het toetsenbord is wel plat; wat wel even wennen is in het begin. Wat wel irritant is dat er geen LEDs aanwezig zijn zodat je niet kan zien of je CAPS-LOCK bijvoorbeeld aanstaat. Het toetsenbord heeft veel multimediaknoppen, 21 om precies te zijn. Helaas liggen deze knoppen erg uit elkaar, waardoor je ze als het ware kunt verwaarlozen. Ook is de functie van sommige knoppen erg vaag, als je er op drukt gebeurt er niks en je kan niet instellen wat er zou moeten gebeuren. Dit geldt eveneens voor de muis. De muis ligt lekker in de hand maar ook hier zijn er 6 multimediaknoppen op aanwezig die niet goed bereikbaar zijn als je hand gewoon op de muis ligt.

Installatie
Een voordeel is dat er bijgeleverde batterijen zijn en dus niet hoef te zoeken naar eigen batterijen. Ik heb op verschillende computer het toetsenbord proberen aan te sluiten. En in 2 van de 3 gevallen ging dit vlekkeloos. Inpluggen, reconnecten en pc even opnieuw opstarten was genoeg. Er zijn geen drivers voor deze set dus bij dat ene geval waar niet automatisch ging was het lang zoeken naar de oplossing.

Algemeen
Het toetsenbord/muis werken lekker, ze hebben een bereik van ca. 3 meter. De scrollwheel is eigenlijk nutteloos want je gebruikt hem nooit. Maar daarentegen is de volume knop wel handig. Het zou perfect zijn als ze een programma bijleverde waarop je de functies van de multimedia toetsen in kon stellen want nu vervallen enkele toetsen omdat je toch nooit gebruikt. De ontvanger heeft een irritant blauw LEDje dat knippert bij elke toetsaanslag en muisbeweging.

Heb jij ook een Trust DS-3250 Wireless Optical Multimedia Deskset?

Beetje kort, maar veel informatie is gecovert. Eindelijk eens niet iemand die blind een Trust product afschiet.
Graag als jullie een waardering geven, opbouwende kritiek geven.
trust is en blijft een slecht merk ! dont trust trust zeggen wij hier in huis :P we hebben 3 dezelfde muizen gehad alle 3 binnen 2 uur kapot ( na gewoon gebruik) ook een webcam van trust gehad deze gaf groen beeld vervolgens strepen en daarna kapte deze er ook mee.
nee voor mij geen trust meer ik besteed mijn geld wel aan duurdere merken ( logitech heeft mij nog nooit in de steek gelaten ! ) :)