Specificaties 4,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S4 Zoom Wit Review

Thibauld1989 2 november 2013, laatste update op 2 november 2013, 360 views

Samsung Galaxy S4 Zoom Wit

Ik was in volle verwachting van de Samsung Galaxy S4 Zoom, want het is toch een unieke smartphone in zijn soort. Ik ga proberen om hem op verschillende vlakken te beschrijven:

Design: Ik nam de smartphone uit de doos en ik was al meteen verkocht. Hij zag er prachtig uit! De glanzende, witte buitenkant gaf een mooi uitzicht en het 4,3 inch SUPER AMOLED is heel mooi. Het scherm is zo heel gemakkelijk aan de ogen om mee te werken. Het enige negatieve puntje is de grootte. Zeker voor een man die altijd zijn smartphone in zijn broekzak meeneemt is de Samsung eigenlijk te groot om altijd bij te hebben.

Besturingssysteem en software: Na 4 jaar met iOS gewerkt te hebben, is het Android besturingssysteem een raar beest. Qua gebruiksvriendelijkheid schat ik iOS hoger in, maar de Android 4.2.2 Jelly Bean volgt zeer dicht. Qua apps zijn er veel meer mogelijkheden met de Play Store. Er is een uitgebreider aanbod aan apps dan bij de Apple Store en veel meer gratis apps. Wel negatief vond ik dat dit besturingssysteem veel apps eigen aan het toestel bevat die niet wisbaar zijn. Daardoor staat de smartphone al vol apps als hij voor de eerste keer opgestart wordt. Ik heb veel van deze apps eigen aan het toestel eigenlijk niet gebruikt. Maar voor de rest is het een gebruiksvriendelijk systeem. Wel heel handig is S Voice, wat een beetje lijkt op Siri. Ook de Group Play is een fantastische eigenschap, als er andere toestellen in de buurt zijn die dezelfde eigenschap hebben.

Hardware: De processor van 1,5GHz zorgt ervoor dat de Samsung redelijk snel is. Het is niet de snelste van processoren, maar dit hoeft ook niet bij deze smartphone. Daarvoor koop je deze Samsung niet. Het interne geheugen is wel voldoende voor wat de smartphone dient. Een gemiddelde foto is ongeveer 1 of 1,5 Mb groot, dus er kunnen zeer veel foto’s getrokken worden. Het geheugen is redelijk klein, maar het is uitbreidbaar met een MicroSD kaart. Ook is er de mogelijkheid tot direct uploaden naar Dropbox, waardoor er geheugen vrijgemaakt kan worden.

Batterij: Ook de batterij voldoet ruimschoots. Ze gaat bij laag gebruik ongeveer 2 dagen mee, wat nog redelijk lang is voor een Samsung van de Galaxy reeks. Zelfs bij regelmatig gebruik (internet, gaming en camera) gaat hij nog bijna een volledige dag mee. Als de spaarstand opstaat, gaat de batterij echt veel langer mee. De mogelijkheden worden wel verminderd.

Camera: Dan komt de belangrijkste eigenschap van deze smartphone: de camera. De 16MP-camera met 10x zoom is fantastisch. Er is eigenlijk (bijna) geen verschil met een aparte digitale camera, zowel qua kwaliteit als qua mogelijkheden.
Er kunnen zowel video’s als foto’s gemaakt worden. Tijdens de video-opname kunnen er foto’s getrokken worden (6 stuks).
Bij de foto’s zijn er 3 standen. De automatische stand trekt foto’s met standaardinstellingen, zoals bij alle andere smartphones. De tweede stand is de smart stand, waar er keuze is tussen vele verschillende instellingen, wat uitgebreider is dan bij vele digitale camera’s. Een greep uit de vele standen: beste foto (waarbij er 8 foto’s getrokken worden en de beste kan gekozen worden), continuopname (waarbij 20 foto’s getrokken worden), nachtstand, kaarslicht, vuurwerk, sneeuw, silhouet, enz. En zo zijn er nog veel meer.
Als laatste stand is er de expert stand. Hier wordt het pas echt leuk! Je kan echt met alle instellingen spelen. Zo kan o.a. de belichting, gevoeligheid, witbalans, de hoeveelheid inkomend licht en sluitertijd ingesteld worden. Ook kan er met de kleuren gespeeld (kleurtoon, intensiteit, scherpte en contrast).
De leken onder ons hoeven niet te wanhopen, want er staat een uitgebreide uitleg bij elke stand en instelling wat ze doet.

Kortom: De Samsung Galaxy S4 Zoom combineert het beste van 2 werelden. Je hoeft geen smartphone Ún digitale camera mee te nemen als je ergens naartoe gaat. Het is zeker niet de snelste smartphone of diegene met het grootste geheugen, maar het is een meer dan gemiddelde. Klachten over de snelheid zijn er absoluut niet. De camera is evenwaardig aan een gewone digitale camera, zeker met zijn standen, zijn zoom en de volledig aanpasbare instellingen. Ook is het een prachtig design! Het enige negatieve punt dat we kunnen vinden aan deze Samsung is de grootte. Maar aangezien er veel meer positieve dan negatieve aspecten te vinden zijn, kan ik deze smartphone absoluut aan iedereen aanraden!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S4 Zoom Wit?