Specificaties 3,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Ace Duos S6802 Zwart Review

mta 2 november 2013, 419 views

Samsung Galaxy Ace Duos S6802 Zwart

Pluspunten

• Dual sim
  • Handzaam toestel

Minpunten

• Accuduur te beperkt
  • Bereik/ontvangst tweede sim
  • Gevoeligheid scherm

Deze machine in 2012 gekocht vanwege de dual sim functionaliteit. Werkgever en privé op één toestel heeft toch wel de voorkeur.

Bellen
Mijn gebruik betreft voornamelijk het bellen met het toestel. Met deze basisfunctie komen gelijk enkele eigenaardigehden aan het licht. Spraakkwaliteit is prima, dat vooropgesteld. Wat tegenvalt is het bereik/ontvangst van de tweede SIM. Om de een of andere manier krijgen mensen geen verbinding, terwijl ik dan niet aan het bellen ben. Beide sims van zelfde provider dus daar mag het niet aan liggen.

App's
Qua applicaties zal het standaard Samsung/Android zijn. Zelf een app gekocht voor goede toegang tot zakelijk Exchange (TouchDown bevalt mij uitstekend), de Gmail app voldoet voor privé. Wat er verder niet op zat, is wel te downen via de PlayStore.
Qua snelheid houdt de machine niet over, naar mijn ervaring zelfs traag, maar wellicht is dat standaard voor dit niveau hard/software.

Scherm
Wat tegenvalt is de reactiviteit van het scherm. Bij het unlocken met swipe 'onthoudt' het toestel de eerste knop vaak niet. Dus ik maak wel de juiste beweging, maar met het verlaten van de eerste knop valt die uit de lijn zogezegd. Soms tot driemaal toe proberen voordat hij hem pakt, ergerlijk zoiets.
Het topmenu tevoorschijn trekken valt ook niet altijd mee. Halverwege schiet hij weer naar boven.

Accu
Dit punt valt me echt tegen, het toestel hangt vrijwel constant aan een snoertje. Stap ik in de auto: toestel aan de aansteker. Op kantoor: toestel aan de laptop. Ligt het toestel 's avonds thuis op de gangkast, dan is de kans groot dat de machine 's morgens dood is. Dan bel ik misschien één of twee uur per dag, dat behoort een machine toch te kunnen presteren gedurende enkele dagen?

Resumerend
Toestel doet wat het moet doen: de dual sim biedt mij voordelen, maar de algemene prestatie is naar mijn mening middelmaats.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Ace Duos S6802 Zwart?

Vraagje: heb je geen problemen met de ontvangst op de eerste sim.

Ik heb zelf de Galaxy Young Duos (sim één voor gesprekken, sim twee voor dataverkeer).
Ik heb na een tijd ook gemerkt dat een aantal oproepen op sim één niet doorkwamen (ook geen waarschuwing van gemiste oproep)
Na een zoveelste oproep die niet doorkwam heb ik mijn oude Nokia terug van stal gehaald voor gesprekken. Nu geen enkel probleem meer met gemiste oproepen.
Blijkt een probleem dat vaak voorkomt bij de dual sim toestellen van Samsung, weet niet of het zich ook bij andere android met dual sim voordoet.
Neen geen problemen met de eerste SIM; prima ontvangst, alle oproepen komen door. Het betreft puur nummertje twee waar ik bij tijd en wijle een SMS van ontvang betreffende een gemiste oproep.