Specificaties 4,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei Ascend G525 Zwart Review

2speed4you 1 november 2013, 9.300 views

Huawei Ascend G525 Zwart

Pluspunten

• Skin van Huawei trekt aan om ermee te werken
  • Veelzijdig toestel, van alle marken een beetje thuis
  • Accuduur bij licht en matig gebruik

Minpunten

• Accuduur bij zwaar gebruik
  • gemis van een flitser

Review aangepast op 25/11/2013 met bijkomende opmerkingen en testen.
Hallo tweakers,

Bij deze men 2e review van de Huawei Ascend G525.
Nadat de commentaar op de vorige nogal slecht was.
Ondertussen heb ik hem 3 weken in bezit waardoor mijn mening wel goed is.

Ik heb een zoektocht gemaakt naar een smartphone gezocht die me prijs kwaliteit veel kan geven, en erg naar de prijs gekeken omdat de markt erg snel veranderd en ik er geen jaren mee zal wachten om een nieuwe te kopen.
Ik kwam uit op de Huawei dus voor een prijs van 150 ¤ die in actie stond en heb die meteen gekocht.

1. Verpakking

Weinig op aan te merken, een klein doosje met je smartphone met een instructie boekje, oortjes en de lader, mooi verpakt in een plastic zakje.

2. Hardware

De telefoon draait op android 4.1 met een skin over van Huawei, het ziet er goed uit en nodigt aan tot werken met je telefoon.
Het scherm is 4,5 inch met een resolutie van 960 bij 540 pixels.
Er is een vga frontcamera en aan de achterzijde een 5mp camera, helaas zonder flitser.
Daarnaast is er een quad core cpu ingebouwd op 1,2Ghz met 1Gb aan ram geheugen, het intern geheugen bedraagd 4Gb (uitbreidbaar met micro sd)
En als laatste zit er een accu in met een capaciteit van 1700mAh.

3.Uiterlijk

De telefoon ziet er strak uit naar mijn mening, een micro sd, hoofdtelefoon aansluiting, dual sim.
Hij ligt goed in de hand door de speciale kunststof aan de achterzijde.
De volumeknop en powerknop zitten beiden linksboven, dat is een nadeel, de powerknop had rechtsboven gemoeten voor de bediening.
Voor de rest kan je hem makkelijk openen en dichtdoen.

4 Bereik

Bereik is prima, alleen op moeilijk bereikbare plaatsen trek hij op 3g je toestel leeg; de accu zakt 20% op letterlijk 5 minuten en dat bederft de pret.
Zelfs op edge is de schade niet te beperken dan moet het internet gewoon uit.
Voor bellen geen problemen.

5 Accuduur

Hangt er vanaf, daarmee bedoel ik waar je zit, en wat je e doet !
Bij open ruimtes werkt alles een volledige dag met je internet, op moeilijkere bereikbare plaatsen met veel staal en beton ziet de accu af.
Video kijken over de wifi is erg belastend, een uurtje kan wel maar het volgende half uur sneuvelt de batterij.
Ook bij gamen loopt de batterij in geen tijd leeg, op een kwartier kan je batterij met 25% van zijn capaciteit teruggelopen zijn.
Maar voor iemand die dagelijks de mail wil lezen, eens bellen, foto'tje maken, elke dag opladen en je hebt geen probleem.

6. Scherm

Ik vind het scherm van het toestel goed, er zijn betere maar daar betaal je dan voor.

7 Camera's

De frontcamera kwaliteit is slecht, het is grappig om eens naar jezelf te kunnen kijken maar daar stopt het dan ook.
De achterzijde camera schiet bij voldoende licht aanvaardbare foto's maar bij minder licht boet je al snel veel kwaliteit in.

Edit: 25/11
Ik heb de camera nu wat meer gebruikt en de frontcamera valt toch mee om een grappig kiekje als achtergrond te maken voor op je telefoon, je moet wel stil kunnen zitten.

De camera voor het betere werk kan zelf op een of andere manier bijlichten software matig waardoor je toch nog leuke foto's kan maken op donkerdere plaatsen.
De camera werkt wel traag en dat is soms wel frustrerend maar ik ben blij met de foto's.

8. Geluid

Er zit een grote speaker achteraan ingebouwd waarvan de kwaliteit niet echt heel denderend is, maar aanvaardbaar. Grappig genoeg is de 3.5 wel dik in orde, als ik met de koptelefoon naar het werk fiets is het alsof ik op elk feestje aanwezig ben, zeer blij mee.

9. Prestaties

Bij veel tegelijk doen durft het toestel een steek laten vallen en eens blijven hangen.
Wat wel + is, als die opgeladen is en je start smorgens op dan is ie op 2 seconden aan, schrok er erg van dat het zo snel kon.

10. Conclussie

Je krijgt voor je 150¤ een telefoon met van alles wat op maar niet alles is top.
Je moet kunnen leven met de grenzen die Huawei voor dit toestel gemaakt heeft, maar eens je die aanvaard hebt is het een toestel waar je echt veel plezier mee kan hebben.

Ps Ik hoop dat jullie er iets aan hebben dat ik deze review heb herschreven.

Heb jij ook een Huawei Ascend G525 Zwart?

Waar heb jij er één gezien voor 150 euro? Ik ben namelijk ook op zoek naar zo'n telefoon, maar zie nog geen prijzen (in NL) onder de 179.
Ik heb hem gekocht op Ibood onlangs en met de cash back actie kost hij maar 150 ¤ dan, en ik weet niet of die cash back actie overal telt dan.
Kun je wat vertellen over de GPS?
Ik wil hem met sporten gebruiken, soms navigatie, maar zonder mobiel internet.
Heeft hij de satellieten snel gevonden?
Hallo, ik heb hem gebruikt met google maps en dan werkte die goed. Ondertussen heb ik een andere telefoon.

mijn excuses
Wat mij opvalt in heel veel reviews over smartphones dat er veel opmerkingen zijn over de camera welke er in de smartphone zit, ik voor mij vindt de camera het minst belangrijke onderdeel van de smartphone dat je er een plaatje mee kunt maken is leuk maar dat is het dan.
Ik zie zo vaak mensen met een smartphone foto's maken van de kinderen of wat dan ook en dan denk wel een wat jammer, gebruik een digitale compact of spiegelrefelex het verschil is enorm