Maxtor DiamondMax Plus 8 6E040L0, 40GB Review

Robin4 14 mei 2005, 335 views

Maxtor DiamondMax Plus 8 6E040L0, 40GB

Pluspunten

• FDB
  • Goede prestatie
  • Goede betrouwbaarheid
  • Momenteel een goede budget schijf voor weining geld
  • Hij is stil, je hoort bijna geen ratel.
  • Is een platte type schijf dus makkelijk te gebruiken in een carpc of in iets waar je weining ruimte in hebt

Minpunten

• Word een beetje erg heet zonder fan
  • Momenteel is 2mb cache beetje weining voor betere prestaties

Ik heb deze harddisk in de tijd gekocht toen me oude schijf is kapot gegaan. Moest toen een andere schijf kopen maar had toen niet zoveel geld ervoor. Heb toen de prijzen wezen vergelijken. Bij computer-land ben ik er toen langs voor geweest. Ben er redelijk blij mee omdat de opslag voor mij een beetje weinig is en de schijf nou al vol zit. Er zijn betere/snellere hardeschijven te koop, maar voor een budget schijf presteerd hij toch best wel goed. Het is wel handig om de schijf met een fan te koelen want hij word in je kast best nog wel warm. Het ratelen of hard geluid is er bijna niet. Ik gebruik trouwens het 40gb model. Momenteel is deze schijf dus te klein voor me systeem, en ga ik over op nieuwere schijven met minimaal 8mb cache.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 8 6E040L0, 40GB?