Apple iPhone 5s 16GB Grijs Review

Choasmarkk 1 november 2013, laatste update op 15 december 2013, 1.406 views

Apple iPhone 5s 16GB Grijs

Pluspunten

• De snelheid is een positief punt. Mijn vorige toestellen waren al snel, de Note 3 heeft zelfs 3Gb ram en een 2.3Ghz quadcore maar mijn ervaring leert dat bij alledaags gebruik de iPhone veel sneller aanvoelt. Dit misschien door de nieuwe 64Bit chip maar in de review van Tweakers zelf kwam naar voren dat hij nog lang niet al zijn capaciteiten benut.
  • Het scherm. Tja.. 'Ik ga van ruim 450ppi naar 380ppi en nu zelfs naar 326ppi' is wat ik dacht. Maar het scherm is het mooiste dat ik tot nu toe heb gehad vind ik. Toegegeven, de zwartwaarden op de Note zijn beter. Maar de kleuren op de iPhone laten de toestellen van HTC en Samsung achter zich en ook het aantal frames lijkt hoger.
  • De batterijduur vind ik ook een positief punt. Ik haal het einde van de dag makkelijk, zelfs wanneer ik intensief browse, Facebook, muziek luister en soms een filmpje kijk.

Minpunten

• Ik heb eigenlijk heel weinig negatiefs op te merken. Misschien als ik een punt moet noemen is dat de prijs. Maar in combi met een abonnement is de aanschaf prijs verder ook niet heel erg hoog. Veel mensen noemen geheugen een minpunt, de trend is echter dat steeds minder telefoons de mogelijkheid hebben om dit uit te kunnen breiden en aangezien ik een dropbox van 75GB heb en ik van Spotify gebruik maak voor de muziek denk ik niet dat ik mijn 16GB heel snel vol ga krijgen. Wanneer ik een nieuwe iPad koop zal ik wel voor een model gaan met meer geheugen omdat ik daar meer grote apps op heb staan.

De iPhone 5s. Mijn eerste iPhone nadat ik eerder een HTC One X, One en Samsung Note 3 heb gehad. Ik was bang voor de maat van het scherm, van 5.7 inch naar 4 lijkt een grote stap maar ik moet zeggen dat het scherm qua maat heerlijk is en ik vind iPhone dan ook een verademing na alle Android toestellen.
Die verademing is niet omdat mijn vorige telefoons zo slecht waren, mijn HTC toestellen (Ben nogsteeds fan van HTC) waren snel, mooi, en erg gebruiksvriendelijk. En toch waren er issues. Er zijn weinig accessoires voor, er zaten kleine kiertjes in de behuizing van de one en de Samsung Note 3 voelde als een stuk licht plastic. Bij iPhone is het uiterlijk perfect te noemen als het over afwerking gaat, er zitten geen kieren en het geheel ziet er heel erg strak uit, dat beviel mij toen ik hem voor het eerst zag, zoveel dat de Samsung die ik net een aantal weken had heb teruggestuurd en heb laten omruilen voor de 5s.

Heb jij ook een Apple iPhone 5s 16GB Grijs?

Meer advertenties