Sapphire Radeon HD 7850 1GB OC GDDR5 Review

thomas199717 31 oktober 2013, 474 views

Sapphire Radeon HD 7850 1GB OC GDDR5

Pluspunten

• Goede koeling
  • Veel overclock potentieel
  • Weinig geluidsproductie

Minpunten

• 1Gb aan Geheugen

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Ik heb deze kaart gekocht op 21 augustus 2013 mijn eerste build.
Ik gebruik deze kaart al enkele maanden en hij presteert prima.

Waarom heb je deze kaart gekocht?
Vanwege gunstige prijs toen(169.00) en de goede koeling(nu is hij al verkrijgbaar voor 129.90).

Uitpakken
Heb deze besteld prima binnen 10 dagen geleverd.
Als je de doos opent dan vind je de handleiding de kaart en uitnodiging voor Sapphiretech.com voor product registratie en de cd driver en crossfirebridge.

In de praktijk

In de praktijk is hij goed je krijgt genoeg voor wat je er voor hebt betaalt (nu nog meer zelfs)

Geluid
Als je de software van Sapphire download het overklock programma trixx https://www.sapphireselectclub.com/ssc/TriXX/
Dan krijg je automatisch de keuze om zelf een fan profiel aan te maken of om het automatisch te laten doen.

Overklokken
Standaard draait hij al op 900Mhz maar zonder het voltage te verhogen kwam ik op een coreclock van 1060 Mhz en het geheugen op stock
De 3dmark score van mn eerste overklock poging: http://www.3dmark.com/3dm/1426122

Met het voltage te verhogen kom ik nu op een coreclock van 1100Mhz het geheugen op 1310Mhz en een voltage van 1.158 volt

De 3dmark score van mn tweede overclock poging:

De 3dmark score van mn derde overclock poging:

de 3dmark score van mn vierde overclock poging:

en voor degenen die de stock 3dmark score willen zien:

Leuke en goede kaart met goede koeling waardoor een goede overclock mogenlijk is.

Edit 1
Nadeel erbij geschreven en spelfouten verbeterd.
Edit 2

• Asrock extreme 4 970
  • Corsair cx600m
  • Samsung 840 120Gb
  • Zalman z11 plus

Heb jij ook een Sapphire Radeon HD 7850 1GB OC GDDR5?

Loop je nergens tegen een gebrek aan VRAM aan? 1GB is voor mijn 6850 in ieder geval heel soms te weinig en een 7850 is een pak krachtiger (en zou in theorie eerder gebottleneckt moeten worden door 1 GB VRAM)
Idd is het soms wat te weinig in sommige spellen en had ik beter voor een 2gb model kunnen kiezen op stock en dan zelf verder overklokken