Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 16GB Zwart Review

Sparks.nl 30 oktober 2013, laatste update op 26 maart 2014, 2.383 views

LG G2 16GB Zwart

Pluspunten

• Accuduur
  • Beeldkwaliteit en scherpte scherm
  • Absurd snel met alles. Zelfs een 1Mb verbinding lijkt ineens snel
  • Knock on!!
  • Kleine randen naast het scherm
  • Past gewoon in de broekzak

Minpunten

• Zeer slecht geluid via de hoofdtelefoon uitgang (dof en blikkerig, ook met 'super' koptelefoon). Audiofiel = no go!
  • Spiegelscherm
  • Slechts 10GB geheugen effectief
  • Geen sd kaart te plaatsen
  • Accu niet vervangbaar
  • De tijd staat minstens 3x per week verkeerd no mather what
  • Scherm is erg krasgevoelig (krast door in/uit schone hoes te halen)

Ik heb de telefoon net een paar dagen in mijn bezit. Ik wil alvast kort wat ervaringen delen. Wellicht dat ik later een wat uitgebreidere review maak.
Mijn oude toestel is een Galaxy S1 (en een IPad2 3G).

Beeldscherm
Het beeldscherm is groot, heeft een hoge resolutie en veel scherpte. Dit valt meteen op. Helaas spiegelt het wel, net als de meeste andere schermen.
De helderheid voldoet op dit moment prima (30% open) en de kleurweergave is goed (genoeg).

Accuduur
Zonder meer goed tot nu toe, bij licht gebruik en alles uit makkelijk 90% over na 1 dag. Bij gemiddeld gebruik is zo'n 6 dagen in gebruik mogelijk.
1dag had hij zelfs maar 2% energie verbreekt

Snelheid en werking toestel
Het toestel is snel, de menu's, internet, echt alles.
De feature Knock On is echt heel prettig in gebruik, dikke plus hier.

Bouw toestel
De toetsen aan de zijkant mis ik niet, de randen zijn mooi smal en de toetsen aan de achterkant vind ik niet storend.
Verder vind ik de bouw van de kast stevig genoeg. Ik mis een metalen behuizing niet.
Wel zie je makkelijk vette vingers door de gebruikte materialen.

Geluidskwaliteit
Echt bizar slecht, ik kan het niet anders zeggen. Deze telefoon is echt niet geschikt voor audiofielen. Het geluid klinkt blikkerig en dof. Helaas kan je het geluid ook niet optimaal instellen via de equalizer (alle settings ruimschoots gehad). Ik heb ook meerdere headsets geprobeerd (o.a. de Sennheiser px-100 en de Beyerdynamic DT-911), dit mocht niet baten.

Update: Met de apps Poweramp en Neutron heb ik na het instellen van de equalizer al een stuk beter geluid. Met name Poweramp presteert goed, al zal de G2 nooit geweldig geluid geven (helaas). Met name de 4k en 8k stand waren erg slecht ingeregeld door LG, helaas is de 16k band sowieso nergens thuis.
Vreemd genoeg werkt de equalizer niet optimaal in de LG app.
Deze week test ik de telefoon ook nog met de Sennheiser hd800, als hij dat trekt tenminste. Ik ben benieuwd.

Camera's
De front camera heb ik nog niet gebruikt, de back camera heb ik kort gebruikt.
Manuele opties betreft het fotograferen missen op dit toestel. De standaard point & shoot functionaliteiten zitten er wel op.
Wat me opviel is dat een schemerfoto al snel erg bewogen was. Hoezo optische stabilisatie?
Verder waren de foto's prima van kwaliteit op het scherm van het toestel zelf (nog niet veel gemaakt). Ik heb de fotokwaliteit helaas nog niet kunnen testen op mijn gekalibreerde monitor.
Wel is me opgevallen dat je in ieder geval de iso standen kan aanpassen en nog wat zaken. Dat valt me niet tegen al had ik stiekem gehoopt op volledige vrijheid.

Tijd en datum
Ik moet elke dag zo'n 2 keer de tijd en datum correct zetten. Ik heb alles handmatig gezet, dit hielp niet. De tijd en datum kan spontaan 1 dag of een paar uur achter lopen.

Updates:

Update 01-11-2013
1e update: 3G achter Ipad 2 gezet. Ik gebruik de Ipad namelijk onderweg in de trein via 3G.
2e update: Kopje tijd ingevoegd.
3e update kopje tijd en datum aangepast en kopje betrouwbaarheid aangepast. Ik hen namelijk al wel agenda punten gemist door het gedoe met de datum en tijd.

Update 7-11-2013 betreft geluid. Stukje toegevoegd.

Update 12-11-2013
Geluid en accuduur gewijzigd.

Update 19-11-2013
De accu staat nu op 40%, ik heb het toestel donderdagavond geladen (staat 's nachts uit). In het weekend heb ik internet niet aan gehad.

Update 19-02-2014
Het Scherm is erg krasgevoelig. Het krast door in/uit schone een hoes te halen.
Ik heb dit nu al een paar keer gehad. Een andere hoes gebruiken helpt niet. Echt waar-de-loos!
1 minpunt (extra) betrouwbaarheid en scherm hierdoor.

Verder heb ik sinds 1 week een Huawei G700 (duo sim), deze bevalt me zo goed dat ik echt overweeg om deze aan te houden.
Ik heb er wel eerst een andere launcher opgezet.

Update 24-03-2014
De Android 4.4 update is binnen, eindelijk!!!

Update 26-03-2014
Eerste conclusies van de Android 4.4 update:
- de accu gaat merkbaar minder lang mee
- test programma's geven lagere snelheden (ik kan niet uitsluiten of dit komt door een update waardoor valsspelen niet meer mogelijk is).

Inmiddels heb ik de G2 met Antutu (ook de niet cheet versie) getest. Beide versies geven een fiks lagere score. Ipv ruim 31000 punten haal ik nu rond de 25000 punten. Ook gfxbench 3.0 is trager geworden.

Heb jij ook een LG G2 16GB Zwart?

Het minpunt 'geen sd kaart te plaatsen' is heel eenvoudig op te lossen.
Het toestel heeft USB OTG, via een OTG kabel of card reader (http://www.meenova.com/st/p/m3r.html ) kan je een sd kaartje of usb stick koppelen.
Die optie had ik gezien maar persoonlijk vind ik dat geen oplossing.
Moet ik de apps daarop installeren en de usb stick voortaan aan de telefoon laten bungelen denk ik dan.
Vreemd dat de tijd zo vaak verkeerd staat
Ja inderdaad. Als ik dan wifi aan en uit zet zet hij hem weer goed (moet ik wel echt connectie hebben).