Specificaties 4,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S4 Zoom Zwart Review

dooke03 30 oktober 2013, 409 views

Samsung Galaxy S4 Zoom Zwart

Pluspunten

• prachtige fotokwaliteit
  • volwaardige smartphone
  • batterijduur is goed (afhankelijk van hoe intensief het gebruik is uiteraard)

Minpunten

• iets dikker dan doorsnee smartphone (maar is wel logisch want de zoom moet ergens weggestopt zijn.
  • is al een 3 tal keer uitgevallen. combinatie wifi en SD kaart?

Even schrikken bij aflevering van het toestel. Dit is iets dikker dan zijn broers uit het volledige galaxy s gamma. Qua grootte, heeft hij een normale afmetingen.
Maar vanaf de start van de testen wist hij me beetje bij beetje te overtuigen.

Op vlak van toestel:

Ik heb in een verleden een samsung toestel gehad, dus de kennismaking met samsung was niet geheel nieuw. In vergelijking met Blackberry daarentegen is het wel even aanpassen. Maar uiteraard hier is iedereen snel mee weg.

Telefoon- agenda – sms – mail - … alle functies werken meer dan naar behoren. Synchronisatie met een google account is dan ook in één klik gedaan. Agenda kan je synchroniseren met een samsung account, waardoor bij wissel van het toestel naar een andere samsung je perfect deze afspraken kan meenemen.

Door het feit dat het toestel qua grootte redelijk normale afmetingen heeft, maakt dat het GSM gedeelte van dit toestel makkelijk te gebruiken is. Aanraakscherm is groot genoeg en maakt alles overzichtelijk.

Minpuntjes tot hiertoe (moeten we ook toegeven natuurlijk): Toestel is op 3 weken tijd al 3 à 4 keer uitgevallen. Dacht dat dit te maken had met mijn micro sim kaart en wifi verbinding. Dit ben ik nu aan het testen door te werken op 3G en wifi slechts zelden nog in te schakelen. Voorlopig valt hij niet meer uit.

Qua telefoon toestel krijgt hij een 8/10. Het uitvallen weegt niet op tegen de werking van het toestel. En hopelijk gaat dit snel over! Iemand die hierover tips of ervaringen heeft, altijd welkom.

Op vlak van fototoestel:

Deze gsm is uitgerust met een 16MP fototoestel met een 10x digitale zoom. Dit deel is samen te vatten onder 1 woord. GENIAAL!!

De kwaliteit is prachtig. Een 20 tal verschillende ‘smart’ toepassingen om foto’s te nemen. De standaard dingen zoals landschap, vuurwerk,… staan erbij. Maar daarnaast zijn er speciale zoals macro (waarmee je prachtige foto’s kan nemen van bv bloemen of planten), toepassing voor kindjes (waarbij de gsm eerst een opvallend geluid gaat produceren zodat de aandacht van het kind getrokken is, en dat je daarna de foto kan maken.), panorama foto’s, … en ga zo maar door.

Foto’s zijn (afhankelijk van de instellingen uiteraard) +/- 5 MB, ze kunnen dus perfect op de computer bewerkt worden via photoshop en dergelijke programma’s. Nadeel hieraan is dat het geheugen van de telefoon zelf niet echt heel groot is en dus heel snel vol zit. Maar dit kan je perfect oplossen door te werken met een micro sd kaartje. Hiermee kan je het geheugen dan uitbreiden tot hoever je zelf wil.

Op de telefoon zelf zijn er ook verschillende programma’s die het mogelijk maken om foto’s te bewerken.
Qua fototoestel krijgt hij van mij een dikke 10/10.

Totale indruk

Dit is een smartphone voor echte liefhebbers van foto’s. Het toestel is dan ook ideaal om bv mee te nemen op citytrip of vakantie ofzo.
Ik heb de kans gekregen om het toestel gedurende 1 maand te testen door @TheInsidersBENL en samsung Mobile. Waarvoor hartelijk dank!!
Dit was een prachtige kans, en ben er dan ook van overtuigd om het toestel te kopen na mijn testperiode!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S4 Zoom Zwart?