Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LA6208 Zwart Review

nbeers 30 oktober 2013, 4.040 views

LG 42LA6208 Zwart

Pluspunten

• DLNA
  • 3D functie zonder koppijn

Minpunten

• Zwart niet 100% zwart
  • WiFi werkte bij mij niet voldoende voor Full HD films

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van deze TV en tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee.

Ik gebruik deze TV voornamelijk in combinatie met mijn Synology NAS (DLNA server) en surround set om films te kijken. Hierbij heb ik mijn surround set middels een Optische audio kabel aangesloten. Mijn eerste poging om een film te kijken die op mijn NAS staat ging niet helemaal als gepland. De TV maakte verbinding via WiFi. Dit bleek alleen niet stabiel genoeg te zijn om Full HD films vlekkeloos af te kunnen spelen. Af en toe bleef de film even hangen om vervolgens weer door te gaan. Daarom heb ik de TV alsnog aan een netwerk kabel gehangen. Ik denk dat dit probleem meer aan mijn WiFi licht dan aan de TV. Nadat alles goed en wel was ge´nstalleerd moet ik zeggen dat het echt fantastisch werkt! Tot nu toe speelt de TV alle video's zonder problemen af. Door een film heen navigeren gaat ook prima. Het geluid word prima naar mijn surround set doorgestuurd in volledig surround. Het enige wat hierbij wel jammer is, is dat je echt een keuze moet maken of je geluid via de TV of via een externe set wil hebben. Dit moet je in settings wijzigen.

Verder heb ik natuurlijk ook de 3D functie uitgeprobeerd. Dit is echt dik in orde! Het kijkt echt heel relaxed zonder na uren film kijken koppijn te krijgen. Er zijn 4 brillen meegeleverd maar de brillen die je bij de bioscoop krijg werken ook prima (deze moet je alleen meestal inleveren bij het verlaten van de bioscoopzaal).

Jammer bij deze TV vind ik wel dat het een Full LED is maar zwart niet 100% zwart is. Het is wel veel beter dan bij niet LED TV's maar ik had er meer van verwacht. Ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal maar ik heb het idee dat er niet echt een groot verschil is met edge-led's. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het nog steeds een zeer mooi beeld geeft!

EDIT:
Sinds kort heb ik de Logitech K400 hierop aangesloten. Dit werkt allemaal best lekker. Ik zou zelf zeggen dat dit een betere optie is dan de magic remote.
Het vreemde wat deze TV heeft is dat je altijd eerst een willigkeurige toets in moet drukken voordat je kan typen zodra je een invoerveld selecteer. Ook kent de tv alleen de linkermuisknop en dus geen optie menu via de rechter muisknop. Deze "nadelen" heeft overigens niks met dit type toetsenbord te maken maar komt voor bij elk toetsenbord of muis die je aansluit.

Heb jij ook een LG 42LA6208 Zwart?

jammer van die Direct led ik had deze tv ook op het oog maar dan de 47inch variant.

Zwart zal niet tippen aan de plasma maar tot hoever is dit zwarter dan een normale edge-led? kun je mij vertellen of dit verschil wel groot is?
Hm ik zat te twijfelen tussen deze maar dan 47 inch. En die wat ik nu heb de 5 serie. Naar onderzoek dacht ik juist dat die van jou niet full led bleek te zijn en de mijne wel. Bij mij is zwart wel zwart, heb nu alleen geen 3D maar schijnbaar wel een beter beeld kwaliteit.

Mijn tv is ook niet zo ultra plat als de meeste (edge) led tv's. Hoe dik is die van jou ?

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 30 oktober 2013 16:24]

Fijn dat er een review hier van is. Toevallig ervaring met Motion Blur of Input lagg (gamen)
Op de 32" op Game Modus met alle poespasfilters uit merk ik geen lag of ghosting
Waar staat de reactie snelheid van dit ding???? kan het nergens vinden... Hoeveel ms?