Jiayu G4 High Edition Wit, Zwart Review

Gormenghast 30 oktober 2013, laatste update op 8 juli 2015, 375 views

Jiayu G4 High Edition Wit, Zwart

Redelijk product voor de prijs maar komt wel met een paar nadelen. Daarnaast heb ik vraagtekens over de betrouwbaarheid van de telefoon. Na verscheidene maanden gebruik zou ik geen Jiayu meer nemen. Volgens mij zijn er betere telefoon en merken op de markt.

Pluspunten

• Design (is persoonlijk)
  • Geheugen (2 GB, 32 GB)
  • Accuduur

Minpunten

• GPS
  • Camera
  • Betrouwbaarheid

Nu een aantal maanden in gebruik beginnen er toch wel wat dingetjes te komen die ik nog niet eerder met andere telefoons had. Plotseling laadde de accu niet meer op. Na een factory reset werkte het nog steeds niet tot twee dagen later alles weer werkte.

Daarna werkte één plekje op het touchscreen niet lekker meer. Dacht eerst dat het aan het toetsenbord lag maar is toch het het touchscreen. Probleem speelt nog steeds en is vervelend maar niet killing.

Daarnaast zijn er nu nu drie veel lichtere pixels zichtbaar. Deze zijn met name zichtbaar op een witte achtergrond. Fabrikant gaf aan dat dit komt omdat het scherm soms erg heet wordt en niet te voorkomen is. Een serieuze designfout lijkt me.

De accu gaat inmiddels veel minder lang mee, terwijl de telefoon niet anders wordt gebruikt en er zelfs minder apps op staan.

Al met al wel reden om mijn review wat aan te passen en toch wat lichte kanttekeningen bij de kwaliteit van de telefoon te plaatsen.

update: Dit is mijn eerste en laatste Jiayu. Ben beslist niet tevreden over de kwaliteit van de telefoon en kan me niet aan de de indruk onttrekken dat ze de telefoon maar hebben uitgebracht na een half jaar uitstel omdat het anders niet meer hoeft. Inmiddels heeft de usb poort het begeven, zitten er minstens zeven spots op het scherm en gaat de accu dus een stuk minder lang mee.

Heb jij ook een Jiayu G4 High Edition Wit, Zwart?