Specificaties Draad(loze) buitencamera - Bekijk alle specificaties

Foscam FI9805W Review

animalfarm 29 oktober 2013, 5.212 views

Foscam FI9805W

Pluspunten

• prijs
  • bouwkwaliteit
  • Foscam technische ondersteuning, deze klantenservice reageert erg snel op mail!

Minpunten

• Kan geen video op nemen wanneer beweging wordt waargenomen.
  • Snapshots zijn redelijk scherp, maar een kenteken is amper te lezen.
  • Zijkant van de opnames zijn onscherp.

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
Ik heb 2 exemplaren van deze camera's en redelijk tevreden. Op Youtube zijn zat filmpjes te vinden over de opname kwaliteit, en reviews ook.
Wat ik wel even wilde melden aan eventuele kopers: Het is NIET mogelijk om bij beweging automatisch video op te nemen, alleen snapshots worden geregistreerd.
De camera is alleen scherp in het midden van het beeld, de zijkanten zijn onscherp.
Het is dan wel 720p kwaliteit, maar een kenteken is bijvoorbeeld niet goed/niet te lezen, zeker niet waneer het een bewegend voertuig betreft.
Mocht je de kabel van de camera door een muur willen voeren, dan moet je de camera open maken en de connectortjes los nemen. Aan de achterkant van de kabel zit nml een ethernetkabel aansluiting, en die is dusdanig groot dat het gat in de muur wel erg groot wordt. Ik heb de kabel in zijn geheel losgenomen, en dan kun je de kabel door een electriciteitsbuis voeren en weer aansluiten in de camera.

• netgear 3700

Heb jij ook een Foscam FI9805W?

I.s.m. bv. Blue Iris software idem (m.b.t. automatisch opnemen na bewegingdetectie).

Werkt prima, beeld perfect. En de software kan tot 64ipcam/web/dvr gecombineerd worden gebruikt, evt "oude" ipcams draaien er ook prima op (Pro-recording systeem voor een prima lage prijs, aanrader dus.) :) En door ddns overal te accessen.

Wel mogelijk.

[Reactie gewijzigd door A2I op 29 april 2014 22:26]

Door de kabel los te nemen verbreek je een garantiezegel omdat je twee schroeven moet losmaken, waarvan er een verzegeld is opletten dus voordat je dit zomaar toepast.

De meeste boordiameters zijn groot genoeg om de kabels zonder openmaken toch door een muur te krijgen, dit hoeft verder geen probleem te zijn.

Met vr. gr.
Het is toch echt wel een beetje belachelijk om een gat van 35mm te moeten gaan boren in een muur...
Een vet gat boren.. Helaas is dat geen optie, maar beter is om de koppeling met elektra en evt. UPT buiten te doen in een waterdichte kast.
Wij hebben dit eenvoudig opgelost door een pvc pijp 110 met schroefdop boven en een verloop 110>50 onder. hier alle bekabeling doorheen en je hebt heel goedkoop een super elektrakastje ontwikkeld. Met een schroefdop pvc kan je makkelijk overal nog bij komen.
Oke,, Aan de gevel zal het wat minder mooi zijn maar spuit het dan in een origineel mooi kleurtje :P . Bij ons zit alles aan een hoge paal zodat het totaal niet opvalt.
Da's een mooie oplossing. Ikzelf heb gevelplaten en daar kon het gelukkig tussen de platen door (ik hoefde maar 1 plaat er even af te schroeven en weer terug te plaatsen).

Maar mijn wifi-verbinding van deze camera viel steeds weg (continu, om de paar seconden) en ik had geen zin om een ethernetkabel te trekken door mijn huis, dus deze camera is binnen 7 dagen retour gegaan. Op zich wel jammer want het beeld was goed en de software van Surveillance Station ook.
Wel jammer @Slingeraap2. Wifi geeft bij meer camara's problemen. Met dat HD gaat er veel data door de lucht. Ik heb uiteindelijk toch even 30 meter UTP onder de tuin gedropt. alle problemen verleden tijd.
Evt een Homeplug zou ook een oplossing zijn.
Ja, als ik er ooit nog eentje koop dan wordt het echt via de kabel. Ook al neem ik maar in 720p op, of misschien nog wel een lagere resolutie. Ik heb het afgelopen uur nog wat research gedaan en dan zal het deze worden: Foscam FI9805E (http://www.ipcam-shop.nl/nl/foscam-fi9805e-silver.html)

En dat dan in combinatie met zoiets: http://www.ipcam-shop.nl/en/all8804.html
(Vraagje: kan ik zo'n switch meteen in 1 van de 4 UTP-poorten van mijn modem steken, en dan daarin weer een computer en de webcam? Ik kom nu eigenlijk al 1 aansluiting tekort, dus dat zou dan mooi meegenomen zijn... :) )

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 20 september 2014 19:22]

Geen probleem.. ik gebruik ook een switch omdat we nog 3 pc hebben roken en een bedraad access point, + een 2e cam en toen zat alles vol :-)
Van een bepaalde lichting hadden sommige de wat dikkere koppelbare plug, nu zijn de FI9805W met een dunnere plug in de doos geleverd, zonder koppelstuk.

Het gat wat je boort doet er vooralsnog niet echt veel toe volgens mij.
Heb deze camera uiteindelijk terug gestuurd, vind het model meer geschikt voor een bedrijf. Voor thuis heb ik uiteindelijk een bolletje van Zavio gekocht. Wel iets duurder, maar werkt top en valt niet zo op. Het beeld van de Foscam was inderdaad alleen in het midden scherp. Lijkt mij door de lens te komen. Kreeg het ook niet goed. Voor de rest wel een leuke camera voor het geld, maar niet voor thuis.
"Het is NIET mogelijk om bij beweging automatisch video op te nemen, alleen snapshots worden geregistreerd."

Op http://www.ipcameracenter...48157/foscam-fi9805w.html lees ik dat dit wel kan. Op mijn Foscam FI9831W kan dit ook (ook via Synology Surveillance Station), van 5 seonden vooraf tot een nader in te stellen aantal minuten of seconden daarna. En als de beweging aanhoudt, dan blijft sowieso de film lopen.
"Mocht je de kabel van de camera door een muur willen voeren, dan moet je de camera open maken en de connectortjes los nemen."

Ik heb deze camera inmiddels voor mijn neus liggen. Hoe zit de kabel binnen in de camera vast? Alleen een dun connectortje wat door een electriciteitsbuis kan? Of moet er gesoldeerd gaan worden? Dan laat ik hem maar dicht, zeker gezien de garantie. :)
Ik denk dat ik deze camera toch terug ga sturen vandaag. Hij verliest elke 30 seconden de verbinding (via wifi). Daarna reconnect hij wel weer automatisch, maar het lijkt me toch een probleem als er daadwerkelijk een gebeurtenis moet worden vastgelegd. En het is gewoon niet fijn elke keer al die meldingen in se Surveillance Software van connection lost.

Ik lees ditzelfde ook in de reviews op o.a. Coolblue (ipcameracenter.nl of zoiets).

// edit: Camera is teruggestuurd.

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 16 juli 2014 08:45]

Nog even een reactie in het algemeen. Ik zie dat veel mensen niet tevreden zijn over de software of email meldingen bij bewegingen. Met een prijs van net boven de 130 euro kan je geen super dingen verwachten. Er zitten beperkingen en de kwaliteit prijsverhouding vindt ik zeer goed. Wil je echt meer, dan is ispyconnect een super oplossing. Het kost niks en er is zeer veel mogelijk. Je kan plugins tegen een klein prijsje er bij installeren ( ook ANPR ), maar het is geen noodzaak. Nog een groot voordeel is dat alles ook extern opgeslagen wordt zodat het van uit elke pc, smartphone of tablet te benaderen is.