Specificaties 4,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S4 Zoom Zwart Review

Ingerit 29 oktober 2013, 348 views

Samsung Galaxy S4 Zoom Zwart

Pluspunten

• mooi design
  • foto's van zeer goede kwaliteit
  • gemakkelijk in gebruik
  • geheugen uitbreidbaar met een geheugenkaart
  • batterij kan vervangen worden

Minpunten

• kleine scherm
  • iets zwaardere gewicht

Ik heb nu een paar weken Samsung Galaxy S4 Zoom getest.

Daarvoor was ik jaren iPhone gebruiker en dacht ik dat iOS de enige juiste is. Na een paar weken met Android Jelly Bean heeft mij geleerd dat ik fout was. Android is gemakkelijk en er zijn veel meer mogelijkheden voor personalisatie. De widgets vind ik leuk en handig! Ik ben vergeetachtig, het is dus super dat ik nu belangrijke dingen als post-it op mijn scherm kan "plakken".

In het begin is het natuurlijk een beetje zoeken en had ik hulp van Google nodig, maar na een paar dagen had ik alles ingesteld hoe ik het wou en was ik Android gewoon.

Google Play is een beetje anders dan AppStore van Apple, maar in het algemeen blijft het zelfde.

Veel app's heb ik momenteel nog niet gedownload - de meestgebruikte app's die ik op mijn iPhone had wel (Railtime, Facebook, Instagram, Skype - de app's die ik gewoon was zijn ook alleemaal voor Android verkrijgbaar).

Foto's trekken met de Zoom is een beetje wennen. Volledig ingezoomd is het een beetje moeilijk om een foto te trekken - het is moeilijk om perfect stil te blijven. Maar de foto's lukken wel.

Fototoestel heeft verschillende automatische "modes" maar kan ook handmatig bediend worden. Ik heb beide getest en hoewel ik een reflextoestel gewoon ben die ik handmatig instel kies ik bij de Zoom de automatische instellingen voor het gemak en snelheid. Automatisch scherpstellen ontbreekt, dat miste ik ook een beetje - als ik alles handmatig bedien zou ik ook handmatig scherp willen stellen.

Kwalitet van de foto's is voor een smartphone uitstekend.

Mijn Zoom is zwart en dat vind ik prima. Dat het van plastiek is vind ik iets minder - ik heb schrik dat er rap krassen op zullen zitten en dat het niet tegen een stootje kan. Mijn iPhone heb ik al een paar keer per ongeluk laten vallen maar geen idee of Zoom een val zou overleven. Met zo een lens is er ook meer kans dat er iets breekt.

Galaxy S4 Zoom is gemakkelijk in gebruik. Het weegt wat meer dan een andere smartphone, maar zit verrassend gemakkelijk in de hand.

Wat ik persoonlijk echt een minpunt vind is de scherm - het is voor mij gewoon te klein. Ik zou liever een grotere scherm zien zoals bv Samsung Galaxy S4 maar de scherm van S4 Zoom is vergelijkbaar met de Galaxy S4 Mini.

Ik vind dat Galaxy S4 Zoom goed past voor een persoon die veel foto's trekt en zij online zet zonder bewerken op de computer. Foto's zijn van goede kwaliteit, er zijn verschillende mogelijkheden om zij in app's nog aan te passen en de foto's kunnen gemakkelijk op Facebook, Twitter, Instagram enz. gedeeld worden.

Wat ik in vergelijking met een iPhone nog zeer goed vind - de batterij van de Zoom kan vervangen worden en geheugen is uitbreidbaar.

Als je met Galaxy S4 Zoom ergens openbaar belt is wat aandacht gegarandeerd. Meeste mensen denken waarschijnlijk dat er een zotte met haar fototoestel aan het bellen is ;)

Heb jij ook een Samsung Galaxy S4 Zoom Zwart?