Specificaties 5x Ethernet 1Gbps - Bekijk alle specificaties

D-Link DGS-1005D Review

AxiMaxi 28 oktober 2013, laatste update op 28 oktober 2013, 311 views

D-Link DGS-1005D

Pluspunten

• Klein, 'groen' en fraai vormgegeven.

Minpunten

• Beetje licht, waardoor hij makkelijk van plaats verschuift of opgetild wordt door stugge kabels.

Features Score: 3
Deze switch heb gekocht om mijn NAS via een Gbit-verbinding aan mijn PC en de rest van het netwerk te hangen. Ik was op zoek naar een 'groen' (zuinig) apparaatje, betaalbaar maar betrouwbaar en prettig vormgegeven omdat hij in het zicht stond. Vijf poorten was op dat moment genoeg: nabij de NAS stonden op dat moment nog 2 PC's en een laptop.
Dit heeft prima gewerkt, al liep ik er weleens tegenaan dat het apparaatje mede door zijn formaat nogal licht is en daarom makkelijk aan de wandel ging of achterover kantelde door de kabels die eraan hingen. Uiteindelijk opgelost door de kabels een beetje anders te positioneren, maar het bleef altijd een beetje schipperen.

Na een paar maanden gebruik is de switch in de meterkast beland omdat bij de NAS het aantal poorten naar 8 moest worden opgehoogd door wat hobbyprojecten.

De meterkast is niet een ideale plek vanwege de klamme tocht, maar ondanks dat draait de switch moeiteloos al 2 jaar zonder onderbreking.
Bijkomend voordeel is dat gelijk mijn hele netwerk Gbit werd omdat het aanvankelijke knooppunt (de router) er tussenuit was.

Tja, wat kan je nog meer zeggen van een dergelijk apparaat?
Er zit geen web-GUI in en geen andere features die beschreven kunnen worden. Het is wat het is en het doet wat het moet doen.

Heb jij ook een D-Link DGS-1005D?