Specificaties 27" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Asus VG278HE Zwart Review

Joentje18 26 oktober 2013, 1.405 views

Asus VG278HE Zwart

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Mooie kleuren
  • Mooi vloeiend beeld (ook tijdens het gamen van zware games)
  • Mooi professioneel uiterlijk
  • Makkelijk af te stellen en te configureren
  • Makkelijk in hoogte verstelbaar en kantelbaar
  • Makkelijk aan te sluiten (eventueel met de installatie gids)
  • Snel, duidelijk en gemakkelijk menu

Minpunten

• Randen reflecteren lichtelijk licht (afhankelijk van de aanwezige lichtbron in de ruimte)
  • Zwaar

Heb dit beeldscherm nu een week in huis. Ik heb bewust een scherm gekozen met een hoge refresh rate omdat ik een gamer ben en hoe vloeiender het beeld is, hoe beter.

Het beeldscherm is gemakkelijk aan te sluiten en de bijgeleverde installatie handleiding is zeer duidelijk.

Je kan gemakkelijk en goed de kleuren, helderheid, contrast en dergelijke instellen zodat je het scherm precies kan afstellen naar je eigen wensen en voorkeuren. Ook kan je gemakkelijk kiezen tussen al voorgeprogameerde standen voor het beeldscherm (film, game, landschap, standaard).

Het scherm ondersteund ook 3D, maar wel jammer is dat dat alleen werkt met een Nvidia grafische kaart. Niet asus, amd en dergelijke. Dat had ik zelf niet door en ik kan dus niet gebruik maken van de 3D functie en dat dus ook niet beoordelen. Ook staat in het bijgeleverde boekje vermeld dat de Nvidia 3D Vision functie alleen maar werkt als het beeldscherm via een dvi poort word aangesloten op de pc.

Bij het aanzetten van het scherm had ik helaas wel al direct 1 dode pixel. Aangezien deze zo goed als in het midden zit valt die erg op. Jammer dus want dat verwacht je uiteraard niet. Heb het scherm dus ook direct omgeruild voor een nieuwe en deze was na aansluiten op mijn pc prima en had geen dode pixels.

Wat ik persoonlijk wel minder vind is dat de behuizing van het scherm (de randen) en het Asus logo licht reflecteren en dat kan dus lichtelijk hinderlijk zijn. Ik had de randen liever in mat gezien, maar verder is het scherm qua uiterlijk mooi.
Je kan het scherm ook heel gemakkelijk in hoogte verstellen en het dan vervolgens makkelijk vast zetten en weer losmaken op die hoogte. Ook is het scherm prima kantelbaar en dat gaat allemaal soepel.
De bijgeleverde voet voor het beeldscherm die ik gebruik is ook mooi en goed stevig.

Het scherm is haarscherp en geeft mooie kleuren weer. Als je een pietje precies bent dan is dit een prima scherm voor jou want het scherm is prima te configureren.
Voor iets minder dan 400,- krijg je zeker waar voor je geld!

Heb jij ook een Asus VG278HE Zwart?