Philips 105S21 Review

4AMD 14 mei 2005, 344 views

Philips 105S21

Pluspunten

• Ondersteuning voor hoge vernieuwingssnelheden
  • Scherp beeld
  • Probleemloze werking
  • Geruisloze werking
  • Makkelijk te installeren
  • Drie jaar garantie van Philips zelf
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Klein (15-Inch)
  • Monitor wordt wat warm
  • Bolle (niet flat) beeldbuis

Toen ik een monitor voor een van mijn computers zocht wou ik een monitor met ondersteuning voor hoge vernieuwingssnelheden, wat zorgt voor een stabiel beeld. De tests van monitoren die ik voor aanschaf gelezen had waren ook positief over dit beeldscherm van Philips. Ten slotte wordt het scherm geleverd met drie jaar garantie van Philips zelf.

Installatie

De installatie van de monitor is niet meer dan de VGA kabel op de grafische kaart aansluiten en de stekker in het stopcontact doen. Heel eenvoudig dus.

Ervaringen

Ik vind mijn aankoop na de tot nu toe opgedane ervaring nog steeds goed geslaagd, de monitor werkt tot op de dag van vandaag goed en probleemloos.
De enige eventuele nadelen die ik heb kunnen ontdekken is dat de monitor geen vlakke, maar een beetje een bolle beeldbuis heeft, maar dit is (voor mij, maar ik ben inmiddels natuurlijk niets anders gewend) niet storend. Verder wordt de monitor wat warm, maar dat is acceptabel en volgens mij niet meer dan normaal voor een product als deze.
De monitor wordt hoofdzakelijk gebruikt op een resolutie van 800 bij 600 pixels met een refresh rate (vernieuwingsfrequentie in het Nederlands) van 85 Hz, maar ook een resolutie van 1024 bij 768 pixels werkt prima.

Deze 15-Inch Philips monitor is een goed betaalbaar beeldscherm dat prima werkt.

Heb jij ook een Philips 105S21?