Samsung ML-2010 Review

AndriesLouw 27 december 2008, laatste update op 2 februari 2009, 643 views

Samsung ML-2010

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Driver ondersteuning
  • Verbruik toner
  • Opwarmtijd
  • Service van Samsung

Minpunten

• Resonantie, en (mede daardoor) aardig wat herrie
  • Geur en hitte na flinke hoeveelheid pagina's

Kwaliteit tekst Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Inktverbruik Score: 4
Snelheid foto Score: 4
Snelheid tekst Score: 5
Kwaliteit foto Score: 3
Een korte review van mij na 1.5 jaar gebruik:
  • Stabiele printer, weinig problemen
  • Draait prima onder Linux distrubuties, Vista en XP. Driver ondersteuning is dus zeker een pluspunt bij Samsung
  • Na aanzetten rolt bij de printer binnen ~20 seconden ook de eerste pagina eruit
  • Is zelf niet erg stil, en resoneert daarbij ook nog eens behoorlijk op mijn bureau
  • Verbruikt netjes volgens specificaties, de eerste toner was na ongeveer 1200 kantjes "op" (volgens Samsung: 1500 met eerste toner)
  • Na ongeveer 50 pagina's achter elkaar begin je hem wel te ruiken
Sinds 25-12-2008 is deze geliefde printer defect (brandlucht, rode lampjes), en vervangen door een Samsung CLP-315. Deze ML-2010 wordt binnen enkele dagen opgestuurd voor reparatie onder garantie, zodra hier meer over bekend is zal ik het melden.

Update: Nette reactie van Samsung, we krijgen ons aankoop bedrag volledig teruggestort! En dat voor een printer die 1.5 jaar oud is.

Heb jij ook een Samsung ML-2010?

Die geur en hitte kan ik beamen. Bij kwam er zelfs rook vanaf (van de printer) toen ik 100 pagina's achter elkaar printte 8)7
(100 blz is niet iets absurds als je het mij vraagt)

Een ander puntje bij mij is dat aan de zijkanten de toner iets minder dik is. Als je met tonersave print zie je dat duidelijk, echter op normale kwaliteit zie je het nog steeds een beetje :/
Lichtjes schudden van de toner heeft niet geholpen. Ook kan de toner nog niet op zijn. Ik heb namelijk nog geen 400 pagina's geprint (normale dekking).