Samsung Galaxy S III 16GB Blauw Review

EvertSchut 25 oktober 2013, laatste update op 27 november 2014, 69 views

Samsung Galaxy S III 16GB Blauw

Gebruik de S3 nu anderhalf tot bijna twee jaar. Tevreden. Prima scherm, prachtig beeld en zat licht. Typt niet altijd fijn. Accu houdt het volle dag uit. De bouw is geweldig, degelijk. Niet erg geschikt voor koptelefoons, oordopjes wel prima. Na 1,5 jaar al geen updates meer. Veel accesoires verkrijgbaar.

Pluspunten

• bouw
  • duurzaam
  • display

Minpunten

• samsung bloatware
  • geen LTE
  • wordt wat traag

Mijn ervaringen met de S3 :-)
Ik gebruik de S3 nu anderhalf jaar. Helaas geen LTE model (was toen net niet te koop).

Scherm
Prima scherm, prachtig beeld en zat licht.
Wel iets te gevoelig soms, dat typt niet altijd fijn.

Accu en laden
Accu houdt het volle dag uit. Gebruik van de adapter van mn vorige Samsung i9250 levert na 1 jaar zonder problemen ineens lange laadtijden op. De originele meegeleverde doet het laden wel voorspelbaar en snel.

Bouw
De bouw is geweldig, zo ontzettend veel degelijker dan de Samsung Nexus i9250! Met een hoesje van 1,79 bij de Action kan ie tegen een stootje. Loop er vaak mee hard ook soms in de regen (soms met plastic zakje als het bij aanvang al regent), lijkt ie te kunnen hebben.
Wel af en toe, en steeds vaker, in mijn kontzak blijkt de spanning er even af te zijn gegaan, opnieuw pincode intypen dus en even onbereikbaar.

Geluid
Vgl met Samsung Nexus i9250 lekker hard geluid
Geluid uit jack is te zacht en versterker is hoogimpedant. Niet erg geschikt voor veel koptelefoons. De i9250 was daar veel beter voor. Apple dopjes zijn gevoelig en werken wel prima.

Android updates
Triest: geen Android 4.4, 4.5 enzo. Na 1,5 jaar al geen updates meer.
En: Samsung shit rommel op OS en geen ping commando (geblokkeerd door SS). Spraakbediening op Nexus werket wel fijn. Doe wat dat (software) betreft maar een nexus, of een betrouwbare root.

Snelheid
Was okee, maar tegenwoordig erg traag en zal een herinstallatie hopenlijk helpen.

Aanrader?
Ja.
Voor velen imo mooi budget, maar wel A-merk, toestel met veel accesoires in de handel verkrijgbaar.
Lijkt me een degelijk apparaat ook.
Die hogere resoluties zijn aan mij niet besteed en kosten je databundel zonder dat je t op een 5" scherm ziet.
Prima toestel maar niet meer zo snel.
Een Google Nexus of OnePLus heeft qua OS wel voordelen tov de Samsung software die ik niet zo waardeel maar wel (met tegenzin) accepteer.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S III 16GB Blauw?