Specificaties Tower, 8 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Carbide 200R Closed Review

commondus 24 oktober 2013, 2.849 views

Corsair Carbide 200R Closed

Pluspunten

• Cablemanagment
  • USB 3.0 frontpanel
  • SSD en HDD rack erg makkelijk gemaakt
  • Veel ruimte
  • Plek voor 7 fans

Minpunten

• cablemanagment is niet optimaal (wat je ook niet hoeft te verwachten in deze klasse overigens)
  • ATX bord past net, waardoor het lastig is om er mooi in te krijgen.

Ik was opzoek naar een mooie kast met luxe opties en genoeg inbouwmogelijkheden voor niet al te veel geld. De Corsair Carbide 200R is dan eigenlijk een kast waar je direct op uitkomt, dit kleinere broertje van de Carbide 300R kost namelijk niet veel meer als 50 euro. Ik wilde graag een kast met een beetje cablemanagment, aangezien er toch geen window in de case zit wilde ik het vooral voor het gemak als je ooit een keer je kast moet openmaken. Verder wilde ik een goede airflow hebben en veel ruimte voor extra fans. Ook wilde ik gaan waterkoelen. Voor een echt custom waterkoelingssetje heb je veel te weinig ruimte in deze case, maar een kitje als de Corsair Hydro H60/Antec Kühler H2O 620/Coolermaster poseidon past prima.

Het inbouwen ging bij mij prima, alles paste en door de makkelijke klik systemen zaten m'n HDD en SSD in niet veel meer dan 5 seconden prima op hun plek. Ook paste m'n Hydro H60 prima, ik was eerst van plan de radiator aan de bovenkant te bevestigen, maar heb hem uiteindelijk aan de outtakefan vastgemaakt. Heel even was ik nog bang dat de slangen te ver zouden uitsteken waardoor die m'n side-fans zouden raken, maar ook dit paste uiteindelijk prima. De cablemanagment vind ik persoonlijk voor deze prijsklasse erg goed. Hoewel de cablemanagment redelijk beperkt is en je het nooit zo goed weg zal krijgen als in een Corsair Obsidian series helpt het toch erg goed, en ik vind het mooi gelukt persoonlijk.

Kortom, in een prijsklasse waarin je normaliter verouderde kasten hebt of budgetkasten komt corsair weer met een nieuw kunstwerkje, ze hebben weer eens laten zien dat je voor 50 euro een heel leuk kastje kunt krijgen.

Heb jij ook een Corsair Carbide 200R Closed?

Kleine tip. Naar wat ik kan opmaken aan je beschrijving van de H60 plaatsing heb je de slangen op een zijkant gezet ipv onder. Voor minstens 5 graden winst moet je ze onder plaatsen of de H60 tegen het 'plafond' zetten. Nu blijf je lucht rondpompen.