Hauppauge WinTV PVR 150 Review

Sondeer 8 oktober 2008, laatste update op 10 oktober 2008, 1.391 views

Hauppauge WinTV PVR 150

Pluspunten

• goede HW encoding
  • drivers

Minpunten

• geen driver updates meer??

Features Score: 3
Driverkwaliteit Score: 4
Algemeen
Ik heb deze kaart in 2004 aangeschaft. Na een debacle met een asus tv kaart (geen hardware codering).
Was toen een aanbieding samen met XP/MCE met A.B. voor ongveer 180 euro.
Ik heb deze kaart in mijn pc gestoken en er nooit meer uitgehaald.
Nog wel een PVR250 erbij gezet, (is ook goed maar werkt niet met x64).
kan de 250 ook niet meer bij hauppauge terugvinden. wou er nog een review over schrijven.

Features
Heb ik een voldoende gegeven. maar heb altijd alleen mce gebruikt i.c.m. de Hauppauge
drivers. heb nooit instellingen veranderd op de kaart.

Beeldkwaliteit
Uitstekend. Heb er erg weinig op aan te merken. Het beeld is over het algemeen strakker dan wanneer ik gewoon tv kijk op mij grundig davio 55 tv'tje(vergeleken met kijken op zelfde tv via mce)
De PVR250 heeft naar mijn mening iets diepere kleuren.

Prestaties
zijn uitstekend. vanaf mijn celeron 2Ghz tot en met de E8400 van nu.
Heb altijd prima kunnen kijken en opnemen tegelijk.
Met mijn P4 2.4Ghz had ik 2 tv kaarten en heb nooit problemen gehad met het openemen van 2 kanalen en het bekijken van een opgenomen programma/video.
Ook ben ik vaak aan het gamen als de kaart wordt gebruikt, ik merk maar weinig van slowdown.
(heb ook alles aparte hdd's\ video\games\OS)

Driverkwaliteit
De drivers zijn prima. weinig problemen mee gehad. Alleen met xp->sp3.
Maar dat lag meer aan MCE. Ook wordt x64 OS'en ondersteund.
Helaas worden ze volgens mij niet meer geupdate.

Stabiliteit
Heel stabiel. (als je ze recht legt)
Hier heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Als het mis ging was het mce die de kluts kwijt was.

Ondersteuning door fabrikant
Krijgt van mij een voldoende omdat, de drivers stabiel zijn en ook voor x64 geschikt zijn.
Maar omdat er niet meer geupdate wordt zou het eigenlijk slecht moeten zijn

Is ok
Wat mij opvalt bij tv kaarten is dat ze niet echt hard in prijs dalen.

Heb jij ook een Hauppauge WinTV PVR 150?

Jij vindt het opmerkelijk dat de fabrikant na meer dan 5 jaar geen updates meer uitbrengt voor een kaart?
Zolang de producten nog verkocht worden wel ja.
als hij nou uit de handel was ok.
Laat ik het anders stellen, wat wil jij dan veranderd hebben aan een eventuele update? Aangezien je zelf stelt:
De drivers zijn prima. weinig problemen mee gehad
Drivers zijn prima tot dat je meer als 4gb geheugen gebruikt, maar over het algemeen een topkaart!
Ben ook geen expert, maar wellicht dat er nog wat gestroomlijnd kan worden aan de drivers na zoveel updates van alle andere hard en software.
bijvoorbeeld de 4gb kwestie.
Goed om te weten want was van plan om er nog 4gb bij te prikken, maar dat kan ik dan beter niet doen. (heb ik eigenlijk toch niet echt nodig)