Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 16GB Zwart Review

ray1618 23 oktober 2013, laatste update op 28 oktober 2013, 1.110 views

LG G2 16GB Zwart

Pluspunten

• groot scherm
  • snelheid CPU
  • accu duur
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• 16 GB geheugen
  • knoppen aan de achterkant

Na lang twijfelen of ik van de iPhone en IOS over zou stappen naar een Android telefoon heb ik toch besloten om eens wat anders te proberen.

Het belangrijkste punt waarom ik ervoor heb gekozen om voor deze telefoon te gaan is dat ik het scherm van mijn iphone een beetje aan de kleine kant vond en graag minimaal een 5" scherm wilde hebben.

Verder wat voor mij ook erg belangrijk was is de snelheid en de kwaliteit van het beeldscherm en natuurlijk speelde de prijs ook een klein beetje mee.

Het Scherm:
Het scherm is 5.2" en 1920x1080 pixels groot en geeft mooi helder beeld. Ziet er gewoon goed uit en ik kan er niet echt minpunten aan ontdekken. De kijkhoeken zijn ook ok mocht je vaak met iemand samen ergens naar willen kijken.

De snelheid:
Na een week met de telefoon gespeeld te hebben vind ik de telefoon erg snel. Heel afentoe betrap ik hem op een kleine hapering in de interface maar dan staan er vaak veel programma's open in de achtergrond. Het wisselen van apps gaat gewoon heel snel. Met games ben ik ook nog geen enkel probleem tegen gekomen met b.v. Dead trigger, temple run of Fifa 14 draait alles gewoon vloeiend zonder te haperen. Met het spelen van HD video en Flac bestanden gaat ook alles helemaal soepel alleen zit je dan wel met het enigszins beperkte opslag geheugen.

Het Design:
De voorkant van het scherm vind ik erg mooi, vooral de kleine bolling in het glas in combinatie van de kleine bezels zien er erg strak uit. De achterkant loopt iets bol en is van kunststof gemaakt, niet helemaal mijn smaak maar ik bekijk als het goed is de voorkant vaker :). Hij voelt verder ook best stevig en solide aan, maar gelukkig niet te zwaar.
Ik moet nog wel erg wennen aan de knoppen aan de achterkant, ik gebruik ze nog niet echt heel veel. Maar misschien komt hier nog verandering in.

Opslag:
Tja wat valt er over te zeggen, 16GB is niet super veel maar voor mij is het waarschijnlijk voorlopig genoeg. Meestal verwijder ik video's, games en muziek die ik niet meer speel redelijk vlot van mijn telefoon. Maar als je video's optneemt en veel foto's neemt kan het geheugen toch opeens snel vol zitten. Het is dus toch wel een klein beetje jammer dat er geen micro sd slot is ingebouwd.

Camera:
Ben ik er tevreden mee, vooral overdag maakt die super foto's. 'savonds wordt het snel minder maar de beeld stabilisatie werkt volgens mij wel een beetje. Ook zit er touch autofocus op en nog wat functies met autofocus en zoom met filmen die ik nog niet echt heb getest. Ook hebben ze de grappige optie ingebouwd dat je foto's met de rear en front camera tegelijk kan maken, zo zie je ook wie de foto maakt.

Geluid:
Het geluid van de telefoon is een beetje blikkerig, er zijn volgens mij wel wat telefoons te vinden die het beter doen op de speaker, maar het is niet heel slecht te noemen. De meegeleverde oortjes geven daarin tegen best goed geluid en hebben speciale flat snoertjes die niet zo snel in de knoop komen te zitten omdat ze wat stugger zijn. Dit heeft echter wel een bijkomend voordeel. Door het snoer dreunt het erg door als je bijvoorbeeld loopt en het snoer tikt tegen je jas, dit gebonk vond ik erg irritant en ik gebruik de dopjes op straat ook niet meer.

features:
Er zitten ook aardig wat features op het apparaat. een IR remote om al je apperatuur mee te bedienen. Dubbel tap om je telefoon aan te zetten, guest modes voor als je sneaky vrienden / kinderen hebt die je niet bij bepaalde apps wilt hebben.

Connectieviteit:
Met de connectie mogelijkheden zit het ook wel goed. Volgens mij zitten alle nieuwe technologiŽn ingebouwd zoals, bluetooth, nfc en miracast, deze heb ik nog niet echt uitgebreid getest omdat ik mijn files meestal gewoon met wifi via de pc overzet, dit gaat over het algemeen wel een stuk sneller dan met mijn oude iphone4.

Batterijduur:
Met intensief gebruik met veel gamen en full hd video kijken gaat de batterij ongeveer een dag mee. Als je hem wat minder gebruikt met af en toe een mailtje en wat surfen op het web moet je de 2 dagen wel kunnen halen, het opladen duur volgens mij ongeveer 2,5 uur dat vond ik ook wel redelijk vlot.

Heb jij ook een LG G2 16GB Zwart?