WD My Book Essential 2.0 1TB Zwart Review

soryanNewbie 5 oktober 2008, laatste update op 5 oktober 2008, 630 views

WD My Book Essential 2.0 1TB Zwart

Pluspunten

• geen geluid
  • geel warmte
  • lage prijs
  • mooi design
  • vrij snel
  • klein

Minpunten

• formateren voor gebruik

Mobiliteit Score: 3
Deze harddisk is echt geweldig hij heeft een mooi design en maakt zo goed als geen geluid.
Ook bestanden op uw my book zetten gaat vlot voor 5GB nog geen 8 minuten. Het enigste minpunt is dat je hem eerst moet formateren voordat je er mee aan de slag kan maar eenmaal dat dat gedaan is is hij prachtig om te gebruiken. HIj schakelt uit met uw computer en als je hem even niet gebruikt gaat hij in slaapstand.Hij heeft niks van warmteproductie wat maar goed is ook en de prijs valt heel erg goed mee ik kocht hem aan 99 wat heel erg weinig is. Als ik nog eens een harde schijf ga kopen zal het zeker weer een Essential worden

Heb jij ook een WD My Book Essential 2.0 1TB Zwart?

Waarom moest je hem nog formatteren? Dat was bij mij zeker het geval niet! En als je doelt op het feit dat hij nog in FAT32 stond, dat kan je gemakkelijk vanaf een commando omzetten in NTFS hoor, daar heb je geen format voor nodig. Verder is het ook logisch dat ze hem in FAT32 leveren, aangezien dat het enige filesystem is waar zo goed als alle (en zo niet alle) OS'en mee kunnen werken.

Verder deel ik je mening volledig, pracht van een HDD, zowel qua design als bij gebruik!
Erg korte review...
Misschien handig om met kopjes te werken en misschien wat screns te maken van een hdtune test zodat we kunnen zien hoe snel deze schijf werkelijk is.

Succes
Hoe werkt het automatisch aan en uit gaan? Gaat het ook uit als je je pc/laptop in standby zet? Ik gebruik zelf bijna alleen standby met mijn laptop.

En is deze zonder ventilator? En heeft het nog ook wel een aan en uit knopje?
5GB in 8 minuten? Ik heb hier een paar USB-stickies liggen die op ongeveer hetzelfde niveau qua snelheid draaien. Ik vind dus, eerlijk gezegd, de snelheid van deze My Book enigszins tegenvallen. Ik verwacht op USB2.0 toch veel hogere snelheden maar bij gebrek aan het noemen van een OS, kan het ook een beperking zijn van het OS (of de rest van je systeem).

Kan me ook zo voorstellen dat het constant uit gaan van deze schijf (slaapstand/hibernation/whatever) niet echt een bevordelijk iets is voor als je ff een bestandje ernaartoe gooit; ook de levensduur kan wat verkort worden omdat dat ding constant moet opspinnen.

Al met al levert deze review meer vragen op bij mij (en ook wat mensen hierboven) dan dat ze beantwoorden. Ach, misschien omdat je nog niet zo enorm lang lid bent op Tweakers maar zeker de suggestie om even wat andere reviews op te zoeken en daarna deze misschien aan te passen om de overige mensen hier wat meer info te verschaffen.