Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Butterfly Bruin Review

Lamerikx 19 oktober 2013, laatste update op 26 oktober 2013, 3.187 views

HTC Butterfly Bruin

Inleiding:

Dit is mijn allereerste review ooit, zelfs de allereerste keer dat ik eens wat op een site post.
Ik zwerf al zo’n 10 jaar op tweakers.net rond, vooral op de frontpage en de reviews vind ik leuk om te lezen.
Ik ben wat reviews schrijven betreft een behoorlijke amateur dus excuses als het wat ongeorganiseerd overkomt, ik sta altijd open voor suggesties!

Ik heb anderhalve week geleden de Htc Butterfly gekocht.
Dit door de goede specificaties en de goedkope prijs van 377¤ (wehkamp.nl)

Specs:

RAM : 2 GB
Gewicht : 140 Gram
Accu : 2020 mAh
Opslag : 16 Gb totaal.
Beschikbaar : 11.2Gb (Geen MicroSd Slot! Niet uitbreidbaar!)
(wehkamp.nl heeft dit nadat ik contact met hun heb gehad gecorrigeerd)
IPX-5 beschermd tegen waterstralen

Benchmark
(zelf getest met eigen devices die ik heb liggen) Is als indicatie bedoeld:

Samsung s4 act. Antutu Benchmark score : 27.500
Htc Butterfly Antutu Benchmark score : 20.500
Acer iconia a510 Antutu Benchmark score : 14.766

Een vriend van me heeft de s4 active, vandaar deze vergelijking.
De s4 active heeft een snapdragon 600 @ (4x 1.9Ghz)
De Htc butterfly doet met wat minder @ (4x 1.5Ghz) het daarom ook zeer zeker niet slecht.
De Acer a510 met tegra 3 is wat teleurstellend, maar daarentegen ook weer wat ouder.

Design:

Hier kan ik kort en bondig over zijn.
Mijn mening is dat het een enorm mooi design is, ligt fijn in de hand en de gripbalken aan de zijkant zorgen dat met de gladde achterkant het toestel toch genoeg grip bied.
Vingerafdrukken heb ik nog weinig last van gehad, behalve op de glanzende achterkant het is een magneet.

Geluid:

Dit mag van mij zeer goed genoemd worden. Handsfree speaker klinkt redelijk ruim.
De speaker waar je normaal mee belt kan zeer hard en blijft zuiver klinken. Kan bijv. klantenservice bellen en de gsm op het buro leggen en geen probleem hebben met het verstaan van.
Oke het is geen htc one met boomsound maar toch klinkt het speakertje op de achterkant zeer goed! Dit in vergelijking met mijn vorige toestellen,
( xperia x10, htc sensation, htc evo 3d, xperia s )
waarbij de xperia s op hard volume het meest blikkerig klonk. Gevolgd door de sensation en dan de evo 3d.

Accuduur

Na een tijdje de Htc butterfly getest te hebben moet ik zeggen dat de accu redelijk is. Bij zwaar gebruik ( bellen, whatsapp, facebook, games als dead trigger 2) gaat de accu 1 dag mee.

Bij gemiddelt gebruik ( bellen, whatsapp en af en toe facebook en s'nachts de dataverbindingen uit ) haalt de gsm net 2 dagen, meer als genoeg voor mij.

Energiebespaarstand is redelijk handig! Cpu word ipv 1.5Ghz op 1.0Ghz geklokt. Games als Nfs: Most wanted, dead trigger 2 vinden dit helemaal geen probleem.

Het laden duurt helaas wat lang, 2Amp accu en een lader van 1 Amp.
Laden duurt dus 2 uur en langer als je met het toestel bezig bent.
Dit is wat jammer aangezien me vorige xperia S na 60Min zo goed als vol was. Maar voor mij verder geen probleem omdat het toestel toch meestal s'nachts laad.

Foto’s:

De xperia s naast de butterfly. Foto’s genomen met de butterfly volgen ook nog

Als laatste ben ik op een zaterdag erachtergekomen dat mijn lader piepte.
Heb dezelfde dag Htc een mailtje gestuurd en kreeg maandag gelijk een mail terug met de vraag om mijn adresgegevens.
Er word een nieuwe lader kostenloos opgestuurt!

ZEER NETJES VAN HTC!

Excuses mocht de opmaak hier en daar niet kloppen.. heb dit getypt in word 2007 en zal wel weer op de verkeerde knop geklikt hebben.

Heb jij ook een HTC Butterfly Bruin?

Waarom maar twee sterren voor accuduur?
Eerst waren het er maar twee. Reviewer heeft het in de loop der tijd verandert.
Dit is de ervaring die ik ervan heb sinds ik het toestel heb, dit kan mogenlijk & hopelijk nog beter worden.
Wil over een poosje nog wat verder gaan betreft het uithoudingsvermogen van de accu.
Kwam er bijv. eergister achter dat een app ervoor zorgde dat de cpu niet in deep sleep ging.
Welke app zorgde ervoor dat de CPU niet in deep sleep ging?
Ik vroeg me ook af hoe de camera het doet?
En overal waar ik online kijk staat dat het geheugen van de HTC Butterfly uitbreidbaar is met een MicroSD kaart. Die hoort aan de bovenkant te zitten onder een flap, waarom staat hier dat het geheugen niet uitbreidbaar is?
Ik weet toevallig dat de HTC One reeks een zeer goede headset meelevert, dat is zeker bij de Butterfly niet het geval?
Welke app het ook al weer was weet ik zo even niet meer.
Over de camera kan ik alleen mijn eigen mening geven en dat is dat de camera van de xperia s het beter doet.
Idd overal staat online dat de butterfly microsd uitbreidbaar is, helaas zit er bij dit model ( nationale versie? ) geen lipje maar een sim kaart slot.

Als je op google op htc butterfly zoekt, en je pakt de nederlandstalige site en de engelstalige site dan zie je de verschillen:
Wil je mischien ook nog een foto van de achter kant maken. Ik wil zien of hij zwart is of bruin, want op sommige sites staat dat hij zwart is en andere bruin
Wie weet de prijs voor de HTC butterfly S? |:(
ik denk wel dat ik hem ga kopen, moet nog ff wachten want hij komt uit op 25 Feb. O-)