Samsung Galaxy S III mini Blauw Review

Wist geen Naam 19 oktober 2013, laatste update op 24 juni 2014, 6.563 views

Samsung Galaxy S III mini Blauw

Deze smartphone is goed genoeg voor zijn prijs. Hij is niet super bijzonder. Er zijn nu wel veel betere smartphones te koop zoals de motorala G.

Pluspunten

• Goed scherm
  • Goede hardware
  • Redelijke Camera
  • Handige functies
  • Niet te duur

Minpunten

• Batterij
  • Losse volume toets

Waarom gekocht.

Ik heb dit toestel gekocht omdat ik vorige zomer een abonnement bij hi afsloot ik kreeg er de Samsung Galaxy Y erbij. Ik kon vrij weinig met dit toestel. Er waren niet veel appsrvoor. Ik had ook weinig opslag ruimte, accu ging snel leeg en een klein scherm. Ik heb dit toestel voor mij verjaardag gekozen. Ik zat te twijfelen tussen de Samsung Galaxy Ace 2 of de Samsung Galaxy S III mini. uiteindelijk deze gekozen omdat die beter was.

Specificaties

1500 mAh accu
Bluetooth 4.0
Android 4.1.2

In de doos

Na het toestel gekocht te hebben bij de winkel is het natuurlijk tijd om de doos te open. Dit ging soepel. in de doos zit:
De Samsung Galaxy S III mini (wel zo handig)
De accu
Een oplader.
Oortjes.
Verschillende de grootten dopjes voor de oortjes.
Een kabel om bestanden op de mobiel de zetten.
Als laatste hebben wij natuurlijk de handelingen en nog meer papiertjes.

Tijd om natuurlijk de accu te plaatsen. Je maakt de achterkant niet makkelijk open. Je weet dus zeker dat het toestel dus wel stevig is. Je moet er echt wel nagels voor hebben. Na te accu geplaatst te hebben, de simkaart en de achterkant teruggeplaatst te hebben is het tijd om op te laden. Dit duurt natuurlijk heel lang voor je gevoel omdat je direct toestel wilt gebruiken. Als het dan zover is dat die klaar met opladen is is het natuurlijk tijd om hem aantezetten.

Buitenkant

De buitenkant is gemaakt van plastic dus dat is niet zo bijzonder. het toestel zit er wel mooi uit van de buitenkant. Alleen zit wel de volumeknop een beetje lost. Je kan aan de bovenkant een koptelefoon of oortje aansluiten. ander onderkant kan je de oplader aan sluiten. Het toestel heeft mooie afgeronde hoeken.

Installatie

Om hem aantezetten druk je op de powerknop rechtsboven. Dam begint de installatie. Het installeren is best makkelijk. Je logt in met je Google account. Er wordt gevraagd of je dan je gegevens wilt herstellen. Dan kan je op ja drukken. Alleen worden dan alle apps die je op andere apparaten hebt ge´nstalleerd. Dat heb ik dus geannuleerd want anders zit die meteen vol. Als de gebeurt is pas je natuurlijk nog wat dingen aan zoals de beveiliging, time-out van het scherm enzovoort.

Scherm

Ik heb niet zoveel verstand van schermen. Het scherm is een 4 inch Super Amoled scherm met de resolutie van 480x800. Het scherm zit er goed uit. De kleuren zijn mooi. Ze zijn niet doof. Als je het scherm op de hoogste stand ziet het er mooi uit. Als je naar afbeelding kijk op een lage stand zien ze een beetje somber eruit. Het scherm reageert goed op invoer.

Processor, RAM en Opslag

De Samsung Galaxy S III mini heeft een 1GHz dualcore processor en 1 GB RAM.
Dit is natuurlijk niet het beste van het beste. Ondanks dat is het toestel voor mij snel genoeg. De apps starten snel op en draaien soepel. Ik heb nooit tekort aan RAM geheugen. alles werk soepel en alle taken worden meteen gedaan. Mijn toestel heeft 8 GB aan opslag. maar in het echt heb je 4,54 GB voor eigen bestanden. Het geheugen kan je uitbreiden met een micro SD kaartje.

Knopjes

De knopjes zitten op de goede plaatsen. Rechtsboven de aan/uit knop en linksboven de volumeknop. aan de onderkant heb je de home knop. dit is een knop die je echt moet indrukken. Deze knop kan je ook goed gebruiken om het scherm even aan te zetten. Links van de home knop heb je een menuknop. Deze knop geeft extra opties in apps en op je homescreen. Rechts van de home knop heb je ook nog de terug toets. zo als de naam zegt ga je terug naar het volgende scherm. De menu en de terug toets zijn geen echte knoppen het zijn meer softwarematige knoppen.

Camera

De Samsung Galaxy S III mini heeft aan de achterzijde een 5 megapixel camera met flits. De foto's zijn goed maar je hoeft niet teveel te verwachten. Als het donker is zijn de foto's niet echt goed. verder zijn de foto's goed. Behalve als je natuurlijk beweegt dan is je foto miet meer te redden. De film kwaliteit is niet zo goed allemaal als je inzoomt ziet het er niet uit.

Batterij

in de Samsung Galaxy S III mini zit een 1500 mAh batterij. De batterij gaat wel de dag mee als je een beetje rustig aan doet. Als je bluetooth veel zult gebruiken en dan ook muziek gaat luisteren is die wel snel leeg.

Netwerk

De netwerk ontvangst van de Samsung Galaxy S III mini is goed. het internetten gaat snel. de websites laden snel ook op je mobiele internet. Zelf als ik door een tunnel ga heb ik nog bereik maar soms ook niet. Gespreken kan je goed voeren je hoort de ander duidelijk. De wifi ontvangst is goed. Al heb ik wel in mij kamer soms niet goed bereik ook al is de router dicht bij. Het kan natuurlijk ook komen doordat de router in een kastje staat met de deuren dicht.

Software

Samsung heeft over Samsung Galaxy S III mini een eigen skin gelegd met de naam TouchWiz in combinatie met Android 4.1.2. Android 4.1.2 brengt veel mogelijkheden met zich mee zoals Google now. Ook kan je meer apps installeren omdat sommige apps alleen op android 4.0 of hoger werken. TouchWiz heeft volgens sommige veel felle kleuren. Ik vindt dat wel meevallen. ik vindt dat er TouchWiz goed uitziet. De menu's zijn mooi. Touchwiz brengt ook handige functies mee. Zo kan je als je een sms stuurt naar iemand en toch wilt bellen je telefoon naar je oor bewegen en die gene wordt direct gebeld. Ook kan je als je muziek luister, gebeld wordt, of het alarm gaat het toestel ondersteboven houden. Het geluid stopt dan meteen. Ook als je een contact zoekt en helemaal onderaan bent twee keer snel bovenaan het toestel klikken. Als je dat doet ga je naar het begin van de lijst. Ook kan je direct vanaf het vergrendelscherm naar een app gaan. Ook handig is de blokkeermodus. Met deze optie kan je ervoor zorgen dat als je gebeld wordt je geen geluid hoort. De gene die dan belt krijgt automatisch de voicemail.
ik vindt dat TouchWiz handige functies toegevoegd.

ik vindt dat de Samsung Galaxy S III mini een goede telefoon is. Ondanks dat hij niet een super snelle processor heeft is die toch snel. Het toestel reageert snel en werkt soepel. De camera is niet de beste maar als je foto's met voldoende licht maakt zijn de foto's aardig. Alleen als je het toestel beweegt zijn je foto's niet meer te redden. De film kwaliteit is niet goed. het ziet er wazig uit helemaal als je inzoomt. Met de batterij kan je als je rustig aan doet ongeveer een dag mee doen. Het scherm zit er goed uit behalve als je het laag instelt dat ziet alles een beetje somber er uit. De ontvangst is goed. Je kunt elkaar duidelijk verstaan. Ik heb zelf meestal nog bereik in de tunnel. websites laden snel. TouchWiz ziet er goed uit. Het is niet te druk of te fel en het voegt naar mij mening echt wat toe. Met Android 4.1.2 kan je ook nog wel een tijdje vooruit. Het toestel zelf ziet er ook goed uit. Samsung Galaxy S III mini is een goede keus. Als je een toestel wilt die niet te duur is maar waar je toch wat mee kan.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S III mini Blauw?

Bedankt voor deze uitstekende review. Lijkt me een goede smartphone, tegen een scherpe prijs die alles kan wat een smartphone moet kunnen.
Graag gedaan. Als er vragen zijn kun je altijd een berichtje sturen.