Streacom IRPB Receiver Review

djsteavy 18 oktober 2013, laatste update op 25 januari 2017, 517 views

Streacom IRPB Receiver

Dit product is nu te koop onder: https://tweakers.net/pricewatch/427612/streacom-internal-flirc-se-universal-ir-receiver/specificaties/

Pluspunten

• Makkelijk te installeren in een Lian-Li kast
  • Niet al te duur
  • Makkelijk te configureren voor je Logitech Harmony afstandsbediening

Minpunten

• Geen

Configuratie Score: 4
Vandaag binnengekregen via Informatique en ge´nstalleerd in mijn Lian-Li PC C39 mediacenter systeemkast.

Update:
pricewatch: Streacom Internal Flirc SE Universal IR Receiver

Installatie:
- Systeemkast open gemaakt
- Daarna oude RF printje weggehaald
- Nieuwe printje van Streacom met IR ge´nstalleerd (kan maar met 1 schroef vast dan, maar zit stevig genoeg en IR bolletje komt goed genoeg voor het zwarte venstertje van de Lian-Li kast)
- Daarna kabels aangesloten zoals op de Streacom site wordt aangegeven
- Let wel op het feit dat de twee draadjes van de powerknop direct met het eerste stekkertje naar het Streacom printje gaan. Daarna met het meegeleverde al reeds op het kaartje geprikte kabeltje naar de Power switch aansluiting op het moederbord zoals aangegeven door de handleiding van Streacom
- Daarna alleen nog het brede stekkertje op een van de USB pinnen van het moederbord aansluiten. LET OP dat je de +5 volt op de juiste pin hebt zitten, dit omdat het stekkertje niet de volledige breedte van een USB aansluiting op het moederbord gebruikt.

Daarna PC aangesloten en opgestart. Windows 7 kon direct zonder zelf wat te doen de juiste drivers installeren.

Werkt perfect icm met mijn Logitech Harmony 525 afstandsbediening. XMBC in Windows 7 is goed te bedienen. Zie afbeelding in deze review voor een juiste configuratie hiervan.

Heb jij ook een Streacom IRPB Receiver?

Vandaag gewoon in mijn Lian-Li PC C39 mediacenter systeemkast ge´nstalleerd!
Daarnaast werkt dit perfect icm een Logitech Harmony (bv 525) afstandsbediening.
Ik heb deze ook maar je screenshot is niet te lezen :).
Nu een aantal weken in gebruik dit kaartje en werkt nog steeds perfect!

[Reactie gewijzigd door djsteavy op 26 november 2013 07:37]

Ah ja nu is het goed te lezen! Dan ga ik dat ook even proberen! Ontvanger werkt inderdaad goed.