Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 16GB Zwart Review

germania 18 oktober 2013, 1.331 views

LG G2 16GB Zwart

Pluspunten

• Scherm
  • Batterijduur
  • OIS

Minpunten

• Geen sd slot
  • 2GB Ram (niet future proof)

Na mee gedaan te hebben aan een actie van LG kreeg ik te horen dat ik de gelukkige winnaar was van een LG G2. Een dag nadat de redactie van Tweakers op het hoofdkantoor van LG was, mocht ik die van mij ophalen. Netjes met een 'Not for sale' stikker erop (waarvan helaas de tekst versleten is).

Geweldig snel met zijn Snapdragon 800 (Kait 400 cores en een Andreno 330) en 2GB Ram.
Nu is de Note 3 er met 3GB Ram, maar naar schijnt kost Touchwiz ook een stuk meer. Dit heb ik echter nog niet goed genoeg kunnen testen bij eentje in mijn vriendenkring. Echter durf ik wel te stellen dat 2GB nu nog voldoende is voor de komende twee jaar voor een flagship phone.

Dankzij de gepatenteerde technologie zijn de bezels extra dun geworden. De behuizing is ook erg dun en heeft een kleine bolling, waardoor die al geroemd wordt om zijn compacte uitstraling met een grote voorgevel.
De batterij die erin zit is er een van 3000 mAh, dankzij het feit dat hij met de behuizing mee gekromd is. Hierdoor is die wel niet vervangbaar.
Het scherm is verder van fantastische kwaliteit, met een contrast waar veel LCD schermen van kunnen dromen.

Het grootste gemis zit hem in het ontbreken van een sd slotje. Als ik zie dat de vriend met de Note 3 96GB aan opslag heeft (32GB flash +64GB sd), dan is die 16GB toch erg krap.

Verder is er een waslijst aan features, zoals de IR afstandsbediening, die te lang is om op te noemen. Eervolle vermeldingen zijn er voor de gast modus, waarmee je mensen op een beschermd en gecontroleerd platform van je mobiel kan laten komen. Dan is er natuurlijk nog Optical Image Stabilization, waardoor foto's er over het algemeen goed vanaf komen, vooral met goede belichting. De flash is echter wat zwakjes voor nachtelijke situaties.

Het geluid is van goede kwaliteit, maar mist zowel met als zonder koptelefoon volume. Lijkt bijna een trend met de Xperia Z1 en Note 3 die hetzelfde 'probleempje' hebben.

Daar noem ik ook gelijk de twee grootste concurrenten. Echter zit je met geen van de drie tegenwoordig verkeerd. Al met al een fantastische telefoon waarmee LG laat zien echt terug te willen komen. Met een paar kleine aanpassingen is het misschien wel mogelijk om meer te doen dan enkel weer mee te doen.

Heb jij ook een LG G2 16GB Zwart?

Huh, eerst schrijf je dat 2GB RAM genoeg is voor de komende 2 jaar, en bij de minpunten schrijf je dan dat hij niet future proof is met 2GB? Volgens mij spreek je jezelf hier enorm tegen? :?
Ik dacht ook eerst dat ik het verkeerd las. Nou moet hij het zelf maar verklaren, maar vermoedelijk is het goed voor nu. En over 2 jaar te weinig ;)
Ja, dat zal wel, maar een smartphone gaat ook niet heel veel langer mee dan 2 jaar zonder sloom te worden.
Klopt, laat staan dat het dan goed mee kan draaien met de tempo waarin programma's zich ontwikkelen. Je bent eigenlijk verplicht om te upgraden.

Ben zelf erg in twijfel, Nexus 5 wacht ik af (kort wachten op de spec's) en dan hak ik de knoop door. Misschien gewoon de G2, mede door de accu
Jah, ik zit ook te twijfelen, maar ik weet bijna zeker dat het een Nexus 4 wordt, want ik heb geen zin om te wachten op de Nexus 5 die niet heel veel sneller zou worden, en de Nexus 4 zou ik na 2 jaar toch weer vervangen, en dat redt hij nog wel met zijn specs (nu spreek ik mezelf eig. tegen, want hij is al een jaar oud, maar de specs van nieuwe modellen zijn niet veel beter).

[Reactie gewijzigd door Arthur-M. op 20 oktober 2013 13:55]

Heb exact hetzelfde probleem. Was verliefd op de HTC One, maar de prijs hield me tegen. Nexus 4 is zeker een goede optie, maar dan zou ik persoonlijk kiezen voor de 5 (mits snel verkrijgbaar). Als je er toch 2 jaar mee wil doen, kan ik me voorstellen dat je wel meer geniet van de 2gb ram.

G2 trekt mij om een aantal features, scherm/ bezels, accu duur. Prijs is best oke, 540. Zeker als je de concurrentie bekijkt (snapdragon 800)
Ja, het probleem is alleen dat ik géén 350+ wil uitgeven voor een smartphone. Ik heb al een Nexus 7, die ik veel gebruik en snel genoeg voor mij is, dus waarom zou ik dan nog een S4 willen als mijn Nexus 7 al snel genoeg is. Dan ga ik eerder voor de Nexus 4 en kan ik van het geld dat ik niet uitgeef bijvoorbeeld voor een nieuwe wielrenfiets gebruiken, die ik wel veel langer dan 2 jaar zou gebruiken. Ik wil gewoon een goede smartphone, maar 400+ vind ik gewoon overdreven voor een telefoon.
Trouwens, heb je wel nagedacht over de accuduur met een Nexus 4? Of heb jij daar geen moeite mee?

(Je zet me wel weer aan het denken, aangezien het toch wel veel geld is)
Ik bedoelde inderdaad dat het voor de komende twee jaar geen beperking moet vormen, maar de jaren daarna zal het de grootste beperking zijn om geen echt high end mobieltje meer te zijn qua specs.
Dan kom je inderdaad snel op een Nexus 4 uit. Of een S3 etc.... Als jij dat vast houdt als criteria dan is er ook bijna geen andere optie.
Zelf heb ik het er wel voor over, wederom met het idee dat ik er waarschijnlijk 2 jaar mee zal lopen.

Blijft lastig
Bijna elke telefoon zou verouderd raken na 2 jaar, en als ik voor 300.- een nexus 4 zou kunnen krijgen met high-end specs, waarom zou ik dan voor een andere telefoon gaan die veel duurder is?