Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Sony PRS-T3 Wit Review

StephanieKNewbie 17 oktober 2013, 1.472 views

Sony PRS-T3 Wit

Pluspunten

• Cover en bladwijzerfunctie
  • Klein en licht
  • Veel geheugen
  • Prettig scherm
  • Aan kunnen passen van lettergrootte, helderheid, liggend of staand
  • Eenvoudig in gebruik
  • Mogelijkheid om notities te maken

Minpunten

• Snel vlekkerig
  • Flikkert bij openen en wanneer je naar home gaat
  • Geen tijdfunctie tijdens het lezen
  • Notities maken is mogelijk, maar er wordt geen pen bij geleverd

Veelzijdigheid Score: 4
Dit de allereerste E-reader die ik gebruik en ik moet als boekenwurm toegeven dat dit toch wel lekker leest. Allereerst vind ik de Sony PRS-T3 een heel mooi apparaat. De matte kleur van de reader en de cover geven een luxe uitstraling. De smartcover vind ik ontzettend handig: niet alleen een bescherming maar tegelijkertijd een 'bladwijzer'. Sla je reader open en je kunt zo weer verder lezen waar je gebleven was. In de cover zit ook een magneetje waardoor hij prettig dichtklapt en niet openslaat wanneer je de reader omdraait.

Het formaat viel me in eerste instantie wat tegen, ik had het idee dat het scherm voor mij te klein zou zijn, maar ik heb nu twee boeken uitgelezen en die angst bleek ongegrond. Het kleine formaat zorgt er juist voor dat de reader heel licht in de hand voelt. De cover gebruik ik overigens ook om de reader als 'echt boek' vast te houden, zodat het nog beter in de hand ligt. Ook heel fijn zijn de functies binnen een boek: woordenboek, lichter/donkerder maken, lettertype vergroten, oriŽntatie (liggend of staand) en het kunnen maken van notities.

Minder prettig vind ik dat het beeld flikkert als je op 'home' drukt (of de reader opent), de eerste keer dat ik dat zag dacht ik even dat het apparaat nu al stuk was. Ook vind ik het jammer dat het geen kleurenscherm is, maar uiteindelijk mis ik dat niet zo heel erg. Verder zou het handig zijn als je de tijd kon zien wanneer je aan het lezen bent. Dat zie je alleen als je je op de homepagina begeeft en je op het meest rechter knopje drukt.

Dat de reader geen licht heeft, vind ik persoonlijk dan weer niet erg. Zelf heb ik voor 1,95 een E-reader lampje gekocht bij de Action ;)

Op een paar minpuntjes na, kan ik mijn Sony nu al niet meer missen.

Heb jij ook een Sony PRS-T3 Wit?