Zalman CNPS 14X Review

Zalman CNPS 14X

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 3

Ik heb deze koeler op mijn AMD FX-6300 processor zitten, in idle stand behaalt hij temperaturen tussen 40 en 45*C wat ik al vrij hoog vond vergeleken met mijn oudere Tuniq Tower 120 op mijn Intel core2duo E8400 processor die in idle de temperatuur onder 35*C kon houden. Ik wil nog proberen of ik de Tuniq Tower 120 op mijn AMD kan monteren om goed te kunnen vergelijken. In ieder geval blijft de temperatuur met deze koeler tijdens zware load vrij stabiel en stijgt de temperatuur tot 50 - 55*C
Ik heb het idee dat doordat de fan open is aan de zijkant de effectiviteit een stuk minder is vergeleken met de gesloten Tuniq Tower.

Heb jij ook een Zalman CNPS 14X?