Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony KDL-40R470A Zwart Review

QErikNL 17 oktober 2013, laatste update op 10 november 2014, 133 views

Sony KDL-40R470A Zwart

De televisie bied voor de prijs mr dan gemiddeld. 100Hz, diep zwart, een geweldig design en een prima beeldkwaliteit. Compromissen zijn gedaan in de aansluitmogelijkheden, software en materiaal. En gelukkig exact de hoeveelheid dat je er niet tot nooit aan zal storen.

Pluspunten

• Diep zwart voor led
  • 100Hz
  • Design
  • Kijkhoeken zijn indrukwekkend

Minpunten

• Aansluitmogelijkheden
  • Mediaspeler ondersteund niet alles
  • Buiten de metalen voet gewoon plastick

UPDATE:
Nu ongeveer een jaar lang in gebruik. De tv bevalt zeer goed, en ik ben voornamelijk te spreken over de uitstraling van de tv. Dunne bezels, mooie metalen voet, minimalistisch en strak. Ook de prijs die ik ervoor heb betaald, destijds 400 euro, was de tv dubbel en dwars waard. Helaas zitten er op de tv zelf weinig functies en aansluitingen. Dat heb ik opgelost met een hdmi switch. De mediaspeler die erop zit doet zijn werk goed, ls het werkt. Niet alle formaten pakt hij, en het menu is niet overzichtelijk.
De kleuren zijn prima te krijgen na het spelen met de kleurinstellingen. Hij heeft diep zwart voor een led tv, en prima kijkhoeken. Voor mij is het contrast en helderheid meer dan voldoende, maar ik kan mij voorstellen dat dat beter kan. Voor een tv van 400 euro mag je daarover niet te veel klagen.
Dankzij de 100Hz heeft de tv helemaal geen last van ghosting. Valt prima op te gamen dus.

Heb jij ook een Sony KDL-40R470A Zwart?