Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Sony PRS-T3 Wit Review

McLoe 15 oktober 2013, 1.200 views

Sony PRS-T3 Wit

Pluspunten

• envoudig epub en pdf's van Mac naar ereader slepen via usb, geen software te installeren.
  • Laag gewicht 200gr. (erg handig op reis, geen vermoeide armen in bed).
  • Niet de premium feel zoals Apple producten, maar ligt lekker in de hand en voelt prettig aan.
  • Lange gebruiksduur accu (2 mnd zonder wifi).
  • Gaat autom. in slaapstand na bepaalde tijd (handig als je zelf in slaap valt).
  • Onthoudt op welke pagina je was gebleven.
  • Lettergrootte aan te passen, leesbril kan je vaker laten liggen.
  • Wifi redelijk vlot.
  • Kladblok is best handig en vlot. Gevoeligheid van het onscreen toetsenbord is prima.

Minpunten

• Beeld flikkert een paar keer bij openen boek/menu (NB: niet bij pagina omslaan!)
  • en da's toch wel irritant. Idem bij internet en bookstore.
  • Is geen vervanging voor een tablet voor internet!
  • Net iets te klein scherm, pocket size zou fijner lezen.
  • Contrast zou hoger mogen (dieper zwart).
  • Beeldscherm ziet er toch wat plastic uit, leest toch iets anders dan papier.

Ik heb deze Sony PRS-T3 gewonnen in een Tweakers.net/Bol.com prijsvraag en ben contractueel verplicht om deze review te schrijven op beide websites. Een gegeven paard kijk je natuurlijk niet in de bek, maar het contract zegt niet *wat* ik moet schrijven en ik zal dan ook een eerlijke en kritische weergave doen van mijn ervaringen met dit apparaat.

De Sony PRS-T3 is de eerste en enige ereader die ik ooit in handen heb gehad, ik heb geen vergelijkingsmateriaal, beschouw deze review dan ook als die van een 'novice' gebruiker.

Mijn algemene conclusie is positief. Ik heb deze ereader pas een dag of 10 in gebruik, maar echt papier voelt toch nog fijner aan mijn vingers, en echte inkt kijkt prettiger voor mijn ogen. Ik denk dat dat een kwestie is van een beetje wennen aan het 'andere lezen', en ik verwacht eigenlijk dat dat snel komt. Op reis of voor in de trein is een ereader echt een ideaal apparaat. Je kan heeeeel veel boeken meenemen voor 200gr. en zonder oplader gaat de batterij tot 2 maanden mee.

Heb jij ook een Sony PRS-T3 Wit?

De sony is zeker een fijne ereader. Hij reageert goed en snel op je vingers, en de hoge resolutie zorgt ervoor dat alle letters erg scherp zijn. Een groot gemis vindt ik echter het ontbreken van een ingebouwde leeslamp, zoals die wel aanwezig is bij andere concurrenten. DIt is wel makkelijk op te lossen door het aanschaffen van een los leeslampje.
Dit noem ik geen review en vind het dan ook behoorlijk jammer dat dergelijke dingen geaccepteerd worden als tegenprestatie voor het winnen van een e-reader.