Specificaties Quad core @ 3,4GHz-3,8GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5-3570K Boxed Review

timz95Newbie 15 oktober 2013, 1.897 views

Intel Core i5-3570K Boxed

Pluspunten

• Laag stroomverbruik door Turbo Techonologie.
  • Krachtig rekenvermogen.
  • Hoog FPS bij games.
  • Multi-tasking is geen probleem.

Minpunten

• De standaard koeler maakt een hoop lawaai.

Ik heb deze i5 3570k nu al een tijdje, nog lange tijd geen problemen mee gehad.
Mijn specs zijn verder:
- 8GB DDR3 Kingston
- ASUS P8Z77-V LX2 moederbord
- Radeon HD7850 2GB DDR5
- 1 TB Western Digital harde schijf
- Windows 8 besturingssysteem

Installatie was vrij makkelijk, eigenlijk zoals het moet, processor plaatsen, boxed/stock-cooler erop en starten maar.
Ik kon bijvoorbeeld Far Cry 3 spelen zonder enige moeite, ook bij warme hardware. Komt waarschijnlijk ook deels door de combinatie met mijn videokaart. Processor bleef op een nette 55-57 graden met de standaard koeler van Intel. Ben wel van plan om een andere koeler te kopen aangezien GTA 5 langzaam maar zeker richting PC begint te komen. Nog even afwachten natuurlijk :P
Overklokken is naar mijn inziens niet nodig, aangezien de processor genoeg kracht levert met de Intel Turbo Technologie. Snelheid varieert tussen 1,6GHz idle tot 3,8GHz max tijdens volle belasting. Dat scheelt dus ook weer stroomverbruik.
Conclusie: Krachtige processor die in principe voor alles geschikt is, zoals de nieuwste games, internet-surfen en natuurlijk de "standaard" dingen (Office, E-mail etc.).

Ik raad deze processor aan, alhoewel er natuurlijk nu wel nieuwere modellen beschikbaar zijn.

Heb jij ook een Intel Core i5-3570K Boxed?

Meer advertenties

3 sterren voor overklokbaarheid zonder onderbouwing? De cpu is erg makkelijk erg ver te overklokken, vreemd dat hier zo'n lage voor score voor word gegeven.
3 sterren voor OC klopt wel door de gare interne koelpasta. (dus bij deze onderbouwd)
Bedoel je niet stock koeler ?
Nee.
Sandy klokt makkelijk tot 4,6 a 5 ghz.

Ivy en Haswell halen dit nooit/zelden op lucht omdat de interne koelpasta tussen de IHS en de die van slechtere kwaliteit is dan bij Sandy.
Sandy klokt NIET zo makkelijk 4,6 tot 5 GHz. Ten 1ste heb je toch echt goede koeling nodig, om deze snelheid te bereiken. en ten 2de geluk mbt de kwaliteit van de die(chip zelf).

4,2 a 4,4 GHz met standaard koeler is wel goed te doen.
eL_Jay bedoelt dat de Die direct aan de IHS is gesoldeerd, terwijl bij latere CPU's gebruik is gemaakt van geleidende pasta.
Solderen heeft betere warmtegeleiding dan pasta.

Die getallen zeggen verder niks, want je bent afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
Misschien heeft hij wel een airco in zijn kamer die op max. staat of staat zijn PC ergens buiten.

[Reactie gewijzigd door GoT op 15 oktober 2013 18:04]

Was ook meer omdat ik het zelf nooit geprobeerd heb, kon dus ook niet goed beoordelen of deze i5 goed overklokbaar is, dus gekozen voor 3 sterren.
niks mis met deze cpu,

en heel makkelijk over te clocken met een beetje goede koeler,

ik heb hem zelf ook in 1 van m'n pc's met een h100i overclocked naar 4,8 ghz

oc krijgt 3 sterren
ik heb me pc in de olie staan, en mijn 3570k draait nu op 5,3, ik heb hem nooit boven de 60 uit zien komen. Maarja das olie
Deze 3570K is zeker goed te overclocken ,
Draai zelf op 4500Mhz 1.230vlt en als koeling corsair Hydro-80i gesloten waterkoeling en temps die niet verder rijzen dan 62graden onder full load.
Met de bijgeleverde stock koeler hoef je dat niet echt te proberen , gegarandeerd 80-90graden zullen op deze snelheden worden bereikt en gaat hij Throttlen ofwel terug clocken om overhitting tegen te gaan met de kans op een kapotte CPU of een Degraded CPU ,Degraded wil zeggen dat hij niet meer goed is te overclocken en of op stockspeed hogere voltage nodig moet hebben als orgineel om stabiel te draaien.
jaja kan het weten, ik heb mijn 2500K voor de 3570K vervangen omdat ik op mijn vorige 2500K met voltage 1.430vlt nog amper boven de 3500mhz kon komen met zeker 2x BSOD in 1uur had als hij niets deed of onder stress stond.
zelf op orgineel 3300mhz moest de voltage op 1.430vlt staan anders had ik een Bootloop of de Bios liep zelfs vast :P
Maarja hij heeft ruim 3jaar dienst gedaan op 4700mhz en heeft vaak 24uu perdag onder full load gestaan dus hij heeft een goed mishandeld leven gehad en is nu begraven _/-\o_

en is een 3570K sneller dan een 2500K ?
mja en nee sommige gevallen is hij maar 10% sneller op de zelfde klok snelheden maar verbruik en warmte is wel stukje minder , de 2500K deed 73graden met 4500mhz en 1.365vlt tegen over de 3570K 62graden op 1.230vlt ;)