Specificaties 2.0-set - Bekijk alle specificaties

Bose Solo TV Sound System Review

wjmkoopman 14 oktober 2013, 7.809 views

Bose Solo TV Sound System

Pluspunten

• uitstekend geluid

Minpunten

• te weinig opties: geen usb-aansluiting, geen blue ray

Geluidskwaliteit Score: 5
In eerste instantie had ik de Philips HTL2160 gekocht. Deze viel zo tegen dat ik hem de volgende dag heb teruggebracht naar de winkel. Ik heb toen besloten maar wat meer geld uit te geven en deze Bose Solo te kopen. Toen ik thuis kwam heb ik hem direct aangesloten: Eťn optische kabel aansluiten en stekker in het stopcontact en hij werkte! Geluid uitstekend; echt een enorme verbetering.
Alleen jammer dat er geen usb-stikje met muziek in kan. Ook jammer dat je niet via bluetooth muziek van je iPad kan afspelen.
De afstandsbediening heeft slechts 4 knopjes: aan/uit, hard, zacht en mute. Met de mute-knop is het mogelijk de bassen te verminderen. Verder geen bedieningsmogelijkheden.
Wel zit er aan de achterkant een usb-aansluiting, maar die is alleen bestemd voor software-updates.
Kortom: een prima apparaat met uitstekend geluid, maar met iets te weinig opties.

Heb jij ook een Bose Solo TV Sound System?

Ook jammer dat je niet via blueray muziek van je iPad kan afspelen.
Waarschijnlijk bedoel je bluetooth ipv blu-ray?
ja, foutje. Je hebt gelijk.
Ik heb het in de tekst verbeterd.
Dank.

[Reactie gewijzigd door wjmkoopman op 15 oktober 2013 09:37]

Er zijn legio andere merken die een soundplate aanbieden van dezelfde kwaliteit, maar wel extra functies bieden die je zoekt? Denon DHT-T100 soundplate bijvoorbeeld.

Heb je hier wel op georiŽnteerd of waren de bluetooth/USB functies niet van belang en heb je die achteraf genoemd als negatief punt?

In eerste instantie is die natuurlijk een product dat oplossing voor het slecht TV-geluid moet brengen en op de tweede plaats extra features.
Ik heb de Bose Solo ook thuis staan en om muziek vanaf de Android tablet af te spelen (bijv. via Spotify), hebben we dit bluetooth hulpstuk van Logitech gekocht: linkje. Ik weet niet of het geschikt is voor Apple, maar ik vermoed van wel. Wellicht heb je er wat aan.