Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 16GB Zwart Review

RPlatenkamp 14 oktober 2013, 2.848 views

LG G2 16GB Zwart

Pluspunten

• Dikke processor;
  • Machtig scherm;
  • Infrarood en alle andere "benodigde" opties;
  • Prima camera (waarmee je 360 graden "streetview" achtige foto's kunt maken, blij);
  • Een heel arsenaal aan software;

Minpunten

• 2 GB RAM (niet future proof wat dat betreft)
  • Geen standaard wireless charging (als je dat 1 keer gehad hebt wil je niet meer anders, ik althans, maar valt met case op te lossen)
  • Niet water en stof dicht (toch eigenlijk wel een sterk punt ondanks dat er nog nooit een smartphone bij mij stuk is gegaan hieraan, maar het voelt toch als een stukje verzekering, en daar zijn we gek op in NL)

Na lang wikken en wegen had ik mijn lijstje ingekort tot de samsung s4, de htc one of een Z1.

Dus het is een LG G2 geworden...

En wat is het een pareltje!!

De afwegingen lagen voor mij rond de processor (600/800), het scherm (oa bezel dikte), opties (infrarood) en behuizing.

De processor kan niet dikker (voor android). Ingress draait binnen no-time (belangrijk).

Het scherm is MACHTIG! Je raakt je toestel soms kwijt als je een foto maakt zo dun zijn de randen!!

Ik ben nu een dag of 2 aan het spelen en heb alle sensoren nog niet veelvuldig gebruikt behalve het infrarood. Mn huiskamer kent een rijk aantal afstandsbedieningen die mijn vrouw nu heerlijk mag houden, want ik heb ze niet meer nodig. Dus zie het niet als een gadget, maar als een toevoeging aan je relatie...

Het enige waarin ik een concessie moest doen voor de LG is toch de behuizing. Die zou het moeten afleggen tegen de alu behuizing van de One.
Verder ben ik niet gecharmeerd van de IP67 klepjes van de Sony, ik weet zeker dat ik die afbreek. Een jackplug is al een probleem in mn broekzak.
In recenties staat verder dat er mensen moeite hebben met het vlekkerige gedrag van de achter kant van de LG. Ik daarentegen lig daar totaal niet wakker van.
Het kapje van de samsung en de LG zijn niet je van het, maar een case (met wireless charging) maakt alles weer goed.

Het overvolle dropdown menu vind ik prachtig, meer opties is beter! Er zitten zelfs knopjes om taakbalken met sneltoetsen te toggelen. I'm having a blast!!

Ondanks een volle dag spelen, software installeren en uitproberen (ingress) en sensoren testen was de batterij op 15% (best knap) maar wat ik geweldig vond was dat ie in no-time was opgeladen! 2 uurtjes ofzo.

Ter conclusie, ik ben een gelukkig man. Wat mij betreft een aanrader voor een ieder die gelukkig wordt van opties.

Heb jij ook een LG G2 16GB Zwart?

Klinkt als een niet al te objectieve review aangezien Jij,natuurlijk erg blij bent met je nieuwe telefoon.misschien had je de review beter een paar maanden later kunnen schrijven. Maar wat een beest van een mobiel zeg!
Dag Dr_Luigi0,

De objectieve recensies laat ik aan de tweakers heren over. Laat dit meer een gebruikers ervaring zijn. Hoe dit op een later tijdstip beter tot zn recht was gekomen mis ik eigenlijk.

Mn achtergrond is (zodat jullie weten wie spreekt) als volgt:
Ik begon met HP pda met sip om via mijn thuis lan over de vaste lijn te kunnen bellen. Gelukkig komt KPN nu al (!) met een applicatie die dat ook kan... Sarcasme..
Heb vervolgens een HTC diamond 1 gekocht (windows) waar nauwelijks mee te bellen viel
Daarna erg lang een HTC desire gehad. Die werd vervangen door de geweldige EVO 3D.

Door touchscreen falen en vol geheugen vond ik het tijd om te kijken naar iets nieuws. En dat is sinds lange tijd geen HTC meer.

Verder dwaalt er nog een tf300 rond die tepas en te onpas wordt gebruikt om een krantje te lezen of met rommetjes te prutsen. Sinds kort ook met xbmc wat erg geinig werkt.
Haha precies hetzelfde dilemma; al wekenlang aan het wikken en wegen over S4; HTC one en mogelijke anderen totdat ik deze zag. Nog geen definitief besluit in afwachting van Nexus 5 maar wanneer dit te lang duurt of te ingewikkeld wordt via Duitsland of zo dan wordt het de G2 ;)

Nog wel 1 brandende vraag; welke case heb je dan voor wireless charging ?

[Reactie gewijzigd door edklavertje op 15 oktober 2013 10:03]

Dag Edklavertje,

LG wouldn't detail specifics for the wireless charging accessory, such as pricing, name, or availability, but at least confirmed it is coming.

Aldus: http://www.pocket-lint.com/news/122929-european-version-of-the-lg-g2-will-have-wireless-charging-through-separate-case

Dus ik heb zelf de case (nog) niet. Staat in de lijn der verwachtingen.

Dus het is een LG G2 geworden...

Best grappig dat je een telefoon koopt die niet in je lijstje stond :)
Update: na dag 4 heb ik de G2 al 2 keer laten vallen.
1 x uit de borstzak van mn blouse (pure stupiditeit);
1 x van mn nachtkastje vanwege die erg stugge oplaadkabel;
Hartslag waar je een gabberplaat van kunt maken maar gelukkig geen centje pijn aan de telefoon

Update 2: Vergeten om wat over de knopjes op de achterkant te vernoemen.
Deze wennen sneller dan windows 8.
@RPlatenkamp

Haha goede review/gebruikerservaring.

Over je laatste comment 'wennen sneller dan windows 8' - kwam niet meer bij _/-\o_
Ik weeg mijn keuze eveneens op dit moment tussen samsung s4, de htc one , een sony Z1 of deze LG G2...

Hoe zit het met het opladen?
Blijkbaar als je andere oplader gebruikt dan die bijgeleverd duurt het enorm lang...
Aangezien ik zelf op 2/3 plaatsen oplaad zou het wat zot zijn om steeds met de oplader rond te lopen...

Ervaringen met het opladen met andere oplader?
Moet je batterij persee helemaal vol elke keer?
Het uithoudingsvermogen van die 3000mA/h LiPo is wel netjes hoor.

Gebruik mn HTC lader beneden om de LG net eventjes wat extra sap te geven om de avond door te komen na een dag intensief gebruik.
Ruim voldoende voor mijn toepassing maar dat gaat wel wat langzamer jah.
Het zelfde geldt wanneer je de G2 aan je PC hangt.
Maar iets in mij zegt dat langzaam laden ook beter is voor de accu ondanks dat dat is niet echt ergens op gebaseerd.

Elk beetje energie is toch weer mooi meegenomen, maar op dit moment voor mij nog niet nodig omdat ik de batterij niet leeg krijg in één dag.
2 gig ram niet future proof? Ik hoop dat je een grapje maakt...
Ik ben allerminst grappig.. Dus ik denk daadwerkelijk dat 3 tot 4 gig de toekomst heeft.

Applicaties worden steeds lomper geschreven en net als met hardeschijf groottes denk ik dat het ram gebruik in smartphones zal toenemen.

Het is geen zeldzaamheid dat ik met deze 2 gig nog maar 200 mB over heb. Waar die 1.8gB's aan opgaan is me af en toe een raadsel maar gelukkig zit er een magic button "wis RAM" in widget vorm op de LG.
Ah, heerlijk die skin van LG, vreet RAM. Ik heb hier een telefoon met 1 gig ram en een costum rom, ik heb nooit last van ram tekort.

Als cyanogenmod naar de lg g2 komt, koop ik de lg g2.
Hoe heb jij het voor mekaar gekregen om de Lg g2 wireless te kunnen laden?
Ga er zelf een kopen namelijk.