Asus N76VZ-V2G-T1035V Review

Tbel 14 oktober 2013, 368 views

Asus N76VZ-V2G-T1035V

Pluspunten

• Strak design en mooi afgewerkt
  • Enorm uitgebreide featureset
  • Goed geluid
  • Mat scherm
  • Goede lucht/warmte afvoer

Minpunten

• Wifi adapter functioneert slecht
  • Formaat van de laptop
  • Kijkhoeken
  • HDD schijf

Inmiddels beschik ik al sinds juli 2012 over deze laptop, aangezien ik over het algemeen tevreden ben over dit product wil ik toch even een korte review schrijven.

Hierbij zeg ik wel dat ik geen uitvoerige benchmarks of statistieken heb, maar dat de review puur gebaseerd is op mijn persoonlijke ervaringen met het product.

Zelf gebruik ik de laptop dagelijks en ook gedurende lange periodes van de dag. Ik werk met onder andere Photoshop en wil nog wel eens de nodige games spelen; waaronder Battlefield 3 en Guildwars 2.

Grafisch vermogen
Grafisch gezien kan de laptop veel hebben, toch zijn deze games zeker niet op allerhoogste instellingen te spelen. Dit komt eerder in de buurt van middel tot hoog.

Processor en harde schijf
Qua processorvermogen ben ik tevreden, toch vindt ik wel dat het een must is om een extra SSD in te bouwen, de geleverde harde schijven zijn namelijk niet al te snel. Bovendien beschikt deze laptop over twee slots waarvan er maar één gevuld is met een harde schijf. Zeker de laatste tijd merk ik dat de laptop soms hapert of minder snel is ( kan ook softwarematig zijn).

Beeldkwaliteit
Het beeldscherm is mat afgewerkt en voor mij ideaal gezien ik geen reflecties op het scherm heb. Wanneer ik het beeldscherm vergelijk met andere laptops kom ik tot de conclusie dat de weergave van kleuren echter minder is. De kijkhoeken zijn daarbij ook minder, zodra je de laptop maar iets scheef hebt staan is gelijk het contrast weg.

Warmte & geluid
In één woord prachtig! De ingebouwde speakers van Bang & Olufsen leveren uitstekend geluid en nog steeds ben ik zwaar onder de indruk van het geluid wat het produceert. Bijgeleverd krijg je overigens ook een extern subwoofer(tje), dit geeft het geluid nog een extra dimensie.

De laptop produceert over het algemeen weinig warmte (behalve aan de linker zijkant waar de lucht word uitgeblazen, maar dit is logisch).

Bouwkwaliteit
Goede stevige laptop die mooi is afgewerkt, prachtig ontwerp.

Mobiliteit en accuduur
Het formaat (17,3 ") maakt het natuurlijk niet heel handig voor onderweg. Echter is de laptop niet heel zwaar.
De accu kan toch wel snel 4 tot 5 uur mee wanneer je deze op een batterij besparende modus zet. Met zwaarder werk zit je eerder op 2 a 2,5 uur.

WIFI Adapter
Onlangs is mijn WIFI adapter raar gaan doen en heb ik problemen met het maken van verbindingen met draadloze netwerken. Eerder was mij al opgevallen dat de verbinding en het bereik slechter was dan mijn ouder laptop en dit verwonderde mij al. Zelfs na het installeren van de meest recente drivers krijg ik hem niet meer aan de praat en moet ik het doen met een externe WIFI adapter. Dit is niet iets wat ik verwacht van een laptop van dit kaliber.

Al met al een redelijk positieve review. Zelf ben ik tevreden, maar de laatste tijd (zeker het wifi verhaal) begin ik hier op terug te komen.

Wanneer je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding zou ik zeggen dat je een prima laptop hebt, toch verwacht ik voor een laptop rond de ¤1000 wel een laptop die ook met intensief gebruik zeker 2 a 3 jaar meekan.
Dit valt nog te bezien!

Ik hoop dat ik in ieder geval een paar personen heb kunnen informeren en inzicht heb kunnen geven in de prestaties en ervaringen van deze laptop.

Gr. Timo

Heb jij ook een Asus N76VZ-V2G-T1035V?