Sony Xperia Z Zwart Review

benurk! 11 oktober 2013, laatste update op 11 oktober 2013, 1.492 views

Sony Xperia Z Zwart

Pluspunten

• Accuduur
  • Water/stofdicht
  • Kwaliteit
  • 5"
  • Full HD

Minpunten

• Niet voor kleine handen
  • Geen cameraknop

Sony Xperia Z

Voorwoord/inleiding
Ik heb de Sony nog niet zo lang in gebruik en bevalt tot nu toe erg goed, ik zat te twijfelen tussen een HTC one en een Xperia Z, ik ben toch voor de Xperia Z gegaan vanwege het waterdichte (ben vaak in aanraking met water). Het stofdichte is mooi maar voor mij niet echt nodig. Mijn oude telefoon was een HTC One s en wou een iets anders.
Het scherm
Het scherm is zeer goed, 5” en is Full HD. Voor filmpjes te kijken is het scherm perfect lekker groot en hoge resolutie. Als er regen op valt reageert hij daar wel op dat is een beetje irritant maar hoe vaak sta je in de regen met je mobiel? Kleuren komen heel goed tot zijn recht.
Geluid
Het geluid is hard, af en toe iets krakerig als je de volume op 100% hebt, maar dan doe je hem gewoon een toontje zachter. De speakers zit een beetje op een rare plek, als je muziek luistert en je hebt de mobiel in de hand blokkeer je soms de speakers.
Camera
De 13MP komt goed tot zijn recht, over de kwaliteit van de foto's van de Xperia Z in normal/superior auto mode en burst-mode zie de link: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1544568
Accu
Accuduur van de Xperia bevalt prima, vooral in standby gaat hij lang mee, ik heb hem 24 uur geleden voor het laatst opgeladen en is nu nog 45%, en ik heb hem aardig veel gebruikt, dit was wel anders met mijn HTC One S, als je hem intensief gebruikte mocht je blij zijn als je de dag haalde. Hij is volledig opgeladen in <2 uur, helaas zit er wel een klepje voor de adapter, maar je moet wat overhebben voor een stofdichte en waterdichte telefoon.
Goeie mobiel met sterke eigenschappen: Sterke GPU, Snelle CPU, heldere Camera, prachtig disign, en tenslotte is het vlaggenschip van Sony nog steeds de Z. Een top mobiel, die future ready is met zijn 4G, en zeer snel is in zijn gebruik.
Gebruik
Zeer snelle mobiel door de S4 Quadcore met 1.5GHz, die aangedreven wordt door 2GB Ram en een 1080p scherm waardoor de games heel realistisch overkomen bijv. met Real Racing.

Heb jij ook een Sony Xperia Z Zwart?

[Reactie gewijzigd door benurk! op 11 oktober 2013 14:00]