Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

Benificent 10 oktober 2013, 489 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• Stofvrije afdekkap
  • Stevige voet
  • Dvi en Vga aansluiting

Minpunten

• Ghosting gemiddeld
  • Magere instellingsmogelijkheden

Via een medetweaker 1 maand geleden een Samsung Syncmaster 226BW gekocht. Voornamelijk voor het ontwerpen van mijn website en zo nu en dan een beetje te gamen.

Het moment van de waarheid kwam aan het licht toen ik de monitor in elkaar had gezet. De voet zit namelijk met een dubbele scharnier bevestigd. Met twee schroeven zit dit systeem als een huis in elkaar. Daarnaast is het scherm ook stabiel en niet wankel wat ik bij overige schermen weleens merk.

Na het aansluiten op mijn videokaart en mijn kabels netjes had weg gewerkt. Na het aanzetten van het scherm moest ik nog de resolutie instellen naar 1680x1050 en kreeg ik perfect beeld. Het zit echt bijne tegen HD resolutie aan.
Toch ben ik nog even met de kleurinstellingen van het scherm aan het spelen geweest om het gewenste resultaat te benaderen. Dit lukt op ten duur ook goed. De kleuren zijn fris en sprankelend.
Kwa uiterlijk is het een stevig en stabiel scherm zoals ik al eerder aangaf. De voet is stabiel en de omlijsting is ook stevig en vrij onopvallend te noemen. Aan de achterkant van het scherm zit een afdekkap die de kabels en de aansluitingen veiling afdekken. Dit voorkomt ook dat er stof bij komt.

Tot nu alles gedaan met het scherm. Van gamen tot film kijken en op alle vlakken scoort dit scherm in mijn ogen heel erg goed. Ik gebruik een wat oudere videokaart maar toch is het scherm haarscherp en heel snel.
Mijn conclusie kan ik hieruit trekken. Dit scherm is van alle markten thuis en is de prijs meer dan waard. Het formaat is lekker aan de ruime kant en het de instellingen zijn uitgebreid. Daarnaast heb ik zeker geen spijt van mijn aankoop.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?