Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei Ascend G700 Zwart Review

bartlovepuch 9 oktober 2013, 8.557 views

Huawei Ascend G700 Zwart

Pluspunten

• Dual-sim
  • Lekker groot
  • Niet te zwaar
  • Accuduur(?)
  • Snelheid

Minpunten

• Mogelijk te groot
  • Geen metalen behuizing

Hallo,
Ik heb deze telefoon vanmiddag binnen gekregen, dus ik schrijf nu mijn eerste indrukken op, en ga deze over een tijdje weer eens bekijken als ik wat langer hem in gebruik heb.

Wat me gelijk opviel toen ik de telefoon uit de doos haalde was hoe strak hij er van voren uit ziet.
Ook voelt hij wat groot aan, maar dat valt te verklaren door dat ik tot nu toe altijd met een 4.3 inch telefoon rondliep.
Hij is lichter dan mijn oude LG en dat is dus al een hele verbetering, en verder is hij mooi dun.

Hij reageert en start lekker snel op, maar dat mag natuurlijk ook wel met de hardware die erin zit.
De plaatsing van de 2 gaten is goed gekozen, boven op de jackplug en onderop de micro-usb. Verder is de dual-sim natuurlijk een groot voordeel voor iedereen die wel eens in het buitenland komt of een zakelijk en een prive nummer heeft.

De camera is voor zover ik nu heb kunnen beoordelen snel en redelijk scherp.

De accu duur kan ik nog niks over zeggen, maar hij heeft vanuit de doos het iig zonder opladen 8 uur uitgehouden, maar daar later meer over.

• [/list]

Heb jij ook een Huawei Ascend G700 Zwart?

Dank je voor deze korte review, snel gedaan, complimenten!

Hoe ervaar je het GSM en 3G bereik?
Het GSM en 3G bereik is naar mijn gevoel wel goed, morgen ga ik dat goed bekijken want hier thuis heb ik net 1 streepje 3G
Trouwens, 5" valt toch wel mee, dacht ik? Of zijn de bezels nogal breed?
5inch valt me allezins mee ja, maar toch is wel eventjes wennen.
De bezels zijn links en rechts samen 12mm en aan de onder en bovenkant samen steekt de telefoon in totaal 39mm uit.
Je ervaringen met de GPS zouden ook een interessante toevoeging zijn, omdat de soc een erg slechte reputatie heeft!
Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen met de GPS. En eventuele oplossingen ;-)

Bevalt de UI?

Ben niet thuis in Antutu. Is dat een goede score die je hier haalde?

[Reactie gewijzigd door maxgaav op 10 oktober 2013 10:43]

Hij scoort overal net een fractie minder dan de htc one x, dus het is wel redelijk goed zegmaar.

Ik ga vanmiddag een stuk fietsen, iemand een tip voor een app waarmee ik de gps goed kan testen?
edit: net google mytracks geinstalleerd, en eventjes de hele dag laten ratelen, kan ik gelijk de batterij testen

[Reactie gewijzigd door bartlovepuch op 10 oktober 2013 11:58]

GPS testen: Google Maps of Navigon of Sygic. Ben benieuwd !
Ik heb het getest, en helaas hebben ze de gps bug niet gefixt, hij doet het gewoon wel, alleen valt hij wel vaak een halve seconde ofzo weg.
Zal zo even een fototje uploaden en dan de dalvik fix proberen
Gaat hem voor mij dan niet worden. Gebruik navigatie intensief in auto. Jammer
Ik heb zojuist hem als auto navigatie gebruikt, en die kan daar prima mee omgaan, maar als je bijvoorbeeld een stuk gaat hardlopen en precies alles wil zien gaat dit niet, en de dalvik fix is zo gedaan
Hier werd ook al gesproken over die Dalvik fix, maar dat leek forumlid Killer toch niet de oplossing.

Wat is dat eigenlijk, die Dalvik fix? Wat doet het? Werkt het goed voor de G700 wat jou betreft? En hoe kom je daaraan?

[Reactie gewijzigd door maxgaav op 10 oktober 2013 19:34]

De dalvik fix zorgt er geloof ik voor dat hij de refreshrate van de gps iets omlaag schroeft en dus niet meer wegvalt
Heb de telefoon net twee dagen en gps doet het hier prima. Overgestapt van een jiayu g3 omdat ik behoefte aan een goed werkend gps signaal had. Tot nu toe geen enkele spijt. Gewoon uitstekende fix in de auto bij Google maps navigatie. Geen uitvallende signaal opgemerkt.
uitvallend signaal is ook alleen te zien op het moment dat je een app zoals mytracks gebruikt waarin je precies van seconde tot seconde de fix kan zien, tijdens navigeren heb je er geen last van
Ik weet niet of je zelf ervaringen hebt met een chinees toestel met slecht werkend gps signaal maar de "bug" waar jij aan refereerde is wel wat ernstiger dan een halve seconde geen signaal. Die toestellen kunnen wat het gps deel aangaat erg onbetrouwbaar zijn. Ik heb het dan niet over een halve seconde geen fix.

Probeer alleen aan te geven dat de gps van dit toestel naar mijn ervaring op geen enkele wijze te vergelijken is met de gps van de populaire 'chinese toestellen' zoals een Jiayu G3.

[Reactie gewijzigd door prozak op 12 oktober 2013 12:21]

Ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee verder nee, maar ik richt me op het verschil tussen dit: http://i39.tinypic.com/x1ac61.png
en dit: http://i43.tinypic.com/n2y6q9.png
(fotos van een andere tweaker)
Ik ervaar het zoals op die eerste foto

[Reactie gewijzigd door bartlovepuch op 12 oktober 2013 12:24]

Ik gebruik GPS veel, het werkt uitstekend. Hij weet, in huis, snel de positie te vinden. Iets wat met mijn vorige toestel, een HTC Desire X, in huis niet eens lukte. Het af en toe kwijt raken van de positie heb ik zelf niet ervaren.
Het zelfde heb ik dus ook, gps werk hardstikke prima, alleen voor de dalvik fix zag je bij de grafiek van MyTracks dat hij telkens een halve seconde geen signaal had, maar dat beinvloed
GPS apps niet.
Bedankt voor de review. Ik overweeg ook de G700 te kopen. Lees op het duitse Android hilfe forum dat de foto's tegenvallen (donker), en dat het geluid om te bellen (te luisteren) wat aan de zachte kant is. Ook ik wil GPS gebruiken, hoe is nu jouw overall impressie?
Hee,
De fotos vallen mij niet tegen, hoogstens in het donker met weinig licht, maar ik heb geen andere nieuwe telefoon om de fotos mee te vergelijken.
Bellen gaat prima, ik ben beter verstaanbaar dan met mijn vorige LG optimus 3d.
De gps werkt gewoon prima, afgelopen weken diverse keren gebruikt als navigatie en een keer om mee te geocachen.
De overall impressie is dus zeer positief! I.m.o. heeft deze telefoon de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
ok tnx! wie weet ga ik hem ook wel kopen
Ik heb ook deze telefoon gekocht echter heb ik een vraagje. Er zit zo te zien een plastic laagje over screen (bij de randen zit er lucht onder), moet deze eraf worden gehaald? Zit namelijk behoorlijk vast.
Dit is een screenprotector die er vanaf de fabriek op zit, je kan deze eraf halen, maar ik heb ervoor gekozen om hem erop te laten voor zolang als het duurt
Al iets meer duidelijkheid over de batterijduur? En kun je op twee simkaarten tegelijkertijd bereikbaar zijn?
Ik gebruik hem nu al sinds oktober dus, en ik haal er gemiddeld genomen een hele dag mee, en dan met tussen de 5 en 7 uur schermtijd.
De GPS is prima, Rooten is heel makkelijk, en je kan op 2 simkaarten tegelijk bereikbaar zijn. Mobiel internet kan niet op 2 kaarten tegelijk, en de 2e kaartslot ondersteund alleen G, maar daar zal bijna niemand last van hebben.