Specificaties 92mm diameter met 30dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Hyper TX3 Evo Review

Schlumpie 9 oktober 2013, laatste update op 9 december 2013, 1.066 views

Cooler Master Hyper TX3 Evo

Pluspunten

• Koelt goed
  • Goedkoop
  • Koelpasta meegeleverd
  • Voldoende bevestigingsmogelijkheden
  • Geen backplate nodig

Minpunten

• Fan op 2k RPM erg luid

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 5
Heb deze cooler gekocht als vervanging op mijn AMD stock heatsink. Heb uiteindelijk voor deze gekozen aangezien hij lekker goedkoop was en ik er positieve reviews van had gelezen. De cooler kwam goed verpakt binnen en er zaten bevestigingsmogelijkheden voor zowel Intel als AMD bij. Deze cooler heeft geen backplate nodig, wat voor mij ook een voordeel is aangezien ik een oude kast heb en je daar niet bij kan zonder je moederbord er uit te halen. Verder was de hoeveelheid meegeleverde koelpasta genoeg om hem ongeveer 4/5 keer opnieuw te bevestigen.

Bevestigen
Het bevestigen ging bij mij redelijk makkelijk. Het enige lastige was dat tijdens het bevestigen de AMD mounts steeds uit elkaar vielen. Eigenlijk heb je drie handen nodig om deze te bevestigen, maar uiteindelijk ging het een stuk makkelijker toen ik mijn computer op zijn zijkant legde.

De ventilator
De ventilator is bij mij zeer stil. Hij draait bij mij op ongeveer 800 RPM. Als je de fan op 2000 RPM laat draaien, is dit echter een ander verhaal. Dan zou je hem kunnen vergelijken met een stofzuiger die op +- 10 meter afstand loopt te draaien. Gelukkig heb ik dit soort snelheden alleen bereikt als ik dat zelf instelde.

RAM geheugen
Ik gebruik low-profile RAM met deze cooler, en bij mij levert dit absoluut geen problemen op. Het ziet er naar uit dat high-profile wel gaat passen, maar dat er eigenlijk geen ruimte meer over is tussen de fan en het RAM. Dit kan ik niet bevestigen.
Edit: Ik heb sinds kort Corsair Vengeance RAM, en dit past prima in combinatie met deze cooler.

Koelvermogen
Ik gebruik deze cooler op een 65 watt processor(AMD Athlon II X2 270, OC naar 4.2 gHz), en dit werkt geweldig. Mijn idle temperatuur is 22-24 graden Celcius en na een half uur Prime95 is de temperatuur niet boven de 34 graden C uitgekomen(gemeten met CoreTemp). Ter vergelijking: de stock heatsink werd zonder overclock ongeveer 50 C, en maakte ook wat meer lawaai.

Al met al ben ik dus zeer tevreden met deze cooler. Zeker als je kijkt naar de prijs: ik had hem voor achttien euro. Ik zou hem zeker kunnen aanbevelen!

Edit: Voor de liefhebbers zijn hier wat foto's: https://www.dropbox.com/sh/7o3wrdbcfvq6kss/kMcQH7haxX
Deze waren te groot om hier op Tweakers te uploaden.

Heb jij ook een Cooler Master Hyper TX3 Evo?

Meer advertenties

Kort maar krachtig, bedankt. Nu weet ik tenminste dat het de RAM niet in de weg zal zitten ;)

PS: Zou er nog een tweede fan aan de andere kant kunnen worden aangesloten?

Edit: Volgens Cooler Master zelf zou dit moeten lukken. http://www.coolermaster.c...per-tx3-with-fan-bracket/

[Reactie gewijzigd door inf3rno89 op 8 januari 2014 13:53]

PS: Zou er nog een tweede fan aan de andere kant kunnen worden aangesloten?

En idd, het kan met een meegeleverd clipje voor op een andere fan. Let er wel op dat het een fan is met dezelfde specs (en snelheid) anders kan het elkaar tegenwerken ;)
Dit is idd mogelijk. Heb er laatst zelf nog een tweede fan op aangesloten zonder problemen.