Specificaties 37" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE37A656 Zwart Review

Sjnieboon 29 september 2008, laatste update op 20 juli 2009, 3.294 views

Samsung LE37A656 Zwart

Pluspunten

• FullHD
  • 100Hz Motion Plus
  • Makkelijke OSD
  • Acceptabele kabeltv
  • Genoeg aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Geluid
  • Vertraging van het beeld als je een home cinema set gebruikt

Sinds 2 weken hebben we deze tv in onze woonkamer staan, en ik kan niet anders zeggen dan: prachtig!
Ik ben bij Media Markt in Roermond gaan kijken naar de verschillen in LCD-tv's en ik concludeerde hieruit dat de Samsung tv's het best waren qua prijs/kwaliteit. Het mooie aan deze tv is vooral dat hij Full-HD is én 100Hz Motion Plus. Toen ik hem thuis aansloot en aanzette had je meteen een mooi menu waarmee je de tv helemaal naar je wens in kunt stellen. Hij zocht ook automatisch de zenders en gaf ze een nummertje. Niet dat ik hier veel aan heb gehad, we hebben immers digitale tv, maar toch. Ik moet zeggen dat het beeld met 'normale' kabeltv acceptabel is. Ik had het veel erger verwacht, vooral omdat ik dit bij kennissen thuis had gezien, en dat zag er gewoon niet uit. Teveel pixels. Maar het valt me heel erg mee. Via digitale tv heb je natuurlijk een veel beter beeld, en dat is dan ook gewoon heerlijk om naar te kijken. Liefst had ik natuurlijk HD-zenders, maarja je kunt niet alles hè. Sowieso nog te weinig zenders in HD.
De geluidskwaliteit is acceptabel. Je kunt natuurlijk niet veel verwachten, maar daarom sluit ik hem ook aan op de home cinema set. Hij heeft ook 4 HDMI ingangen, een component ingang, vga, USB etc. Dus genoeg aan boord om met alles aangesloten te worden.
Al met al een geweldig apparaat. En zeker voor dat geld.

Heb jij ook een Samsung LE37A656 Zwart?

Heb jij (of heeft iemand anders) audio problemen met dit puppy? Het lijkt me een goede, maar ik heb 1 en ander gelezen over sync problemen, wanneer men de audio afspeelt op een surround set (vanwege vertraging ergens in de chain oid).

Ik hoop dat dit probleem een individueel geval was...

Alvast bedankt!

[Reactie gewijzigd door HexaTonic op 5 juni 2009 16:54]

Het klopt inderdaad dat deze tv sync problemen heeft wanneer je het geluid via een surround set aanstuurt. Dit heb ik dan kunnen verhelpen door de surround set anders te configureren (met een bepaald delay). Het is jammer dat dit bij deze tv zo is.