Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 625 Zwart Review

Isra 8 oktober 2013, laatste update op 6 juni 2014, 10.338 views

Nokia Lumia 625 Zwart

Pluspunten

• Mooi groot scherm
  • Goede ondersteuning office (Word, Excel etc.)
  • Snel
  • overzichtelijke interface
  • Ondersteuning voor LTE - 4G
  • Uit te breiden met SD kaart
  • Veel verbeteringen in laatste update (8.0.10328.78)
  • Weergave van klok in stand-by (Glimp)
  • Accurate navigatie. (niet zo handig als Goggle Maps)

Minpunten

• Scherm gevoelig voor breuken
  • Minder App's
  • Niet duidelijk wat er nu bij een back-up in de Cloud meegenomen wordt aan instellingen
  • Een 'locatie' aanduiding in een afspraak kun je niet gebruiken om naar toe te navigeren.
  • Hoesjes en skins zijn nog niet verkrijgbaar
  • Knoppen zitten niet ideaal (je drukt ze onbedoeld in bij het pakken)

*Update 2 BEGIN*

Door de vele breuken van het scherm zijn we bedrijfsmatig gestopt met het uitreiken van de Lumia telefoons.
(+/-20 van de +/-40 telefoons)
(Lumia 625, 925 en 820)

We zijn over naar de Samsung Galaxy S4 telefoons

*Update BEGIN*

SMS (extra aanvulling)
Ik heb nog relaties zonder smartphone. Ik vind het prettig om te weten of de sms aangekomen is. Status rapport. Een vinkje voor het smsje bijvoorbeeld. Bij de Nokia krijg je een apart smsje met als hoofdtekst 'Mobile provider' in het bericht de melding dat 'Het bericht dat u naar 06..... hebt verzonden is bezorgd.' Niet echt handig als je meerdere smsjes verzonden hebt. Verder kan ik van bepaalde relaties de smsjes niet openen. Als ik er op klik dan schiet het scherm terug naar het startscherm. Herstarten bied geen oplossing. Bijzonder irritant.

Accu:
Als je accu leeg raakt schakelt de telefoon zonder veel attentie gewoon uit.
Vooral als je je wekker in je telefoon zet is dit erg storend. Je wordt namelijk niet gewekt.

Video:
Via Apps als Facebook en What's App kun je onmogelijk een reeds opgenomen filmpje invoegen. Die optie zit er gewoon niet in.

De kwaliteit van foto en video bij beperkt licht is overigens goed te noemen. Lampje aan bij het filmen en erg goede weergave van kleuren.

Berichten:
Vanuit je contactenlijst is het onmogelijk om een what'sApp of FB bericht te verzenden zoals je wel bij een sms kunt.

Hoesjes-Skin:
Ik heb nu redelijke hoesjes gevonden van Mobiparts de TPU Case.

Zoekknop
Aan de hand van de reactie ben ik eens gaan kijken onder de zoekknop. QR codes en herkennen van muziek en hoesjes. Best handig maar ik weet niet of het een knop waard is.

Algemeen:
Nog steeds wel tevreden maar als ik naar een vergelijkbaar toestel met Android zou kunnen zou ik dit direct doen. (Voorbeeld Huawei Ascend G700)
Windows Phone is nog zeker niet volwassen.

*Update EINDE*

Keuze
Binnen ons bedrijf geef ik telefoons uit.
Windows Phone OS is een keuze vanwege de goede weergave van bijlage in MS Office indeling
Na de stop van leveringen Lumia 720 en 820 is de 625 in beeld gekomen.
Goede specificaties tegen een goede prijs.

Inhoud
De telefoon
Een oplader. (Micro USB type B)
Een losse een USB kabel
Hoofdtelefoon (beetje goedkoop)
De batterij zit vast
De handleiding is beknopt (leuk voor de papierbak)

Telefoon
Het is gewoon kunststof dat wel een beetje glad is
De aan-uit knop zit in het midden van de zijkant. Deze druk je snel en onbedoeld in.
Rechts naast de 'Home' knop zit een 'Bing zoek' knop. Waardeloos en overbodig. Alleen nog maar onbedoeld ingedrukt.
De achterzijde verwijderen kan wat problemen geven de eerste keer maar werkt prima. De sim en SD kaart sleuf zitten duidelijk en mooi gepositioneert

Windows Phone OS
Het is wel even wennen als je van Android overstapt.
Er staan veel te veel onzin iconen op het bureaublad maar het ziet er wel fris en rustiger uit. Android komt veel drukker en onrustiger over.

Er zijn duidelijk minder App's maar dat zorgt nog niet voor problemen.

Het meeste mis ik de snelle toegang tot je netwerk instellingen (data, BT wifi etc) Van boven naar beneden vegen geeft wel de instellingen maar je kunt ze niet wijzigen. Via een App gaat het dan wel beter maar het is behelpen.

Update oktober
Het OS leek nog niet helemaal af. Veel spontane resets en rare haperingen.
Sinds de laatste update is het beter werken met de telefoon.

Er zit een alarm klok in. Zat dit er dan niet in? Nee. Onbegrijpelijk maar het is nu geregeld!
Glimp is Master! De telefoon geeft de klok licht weer in standby voor 5 minuten ofzo. Als je 's nachts wakker wordt en je pakt je telefoon op detecteert de telefoon de beweging en geeft hij ook de klok weer.

Opvallend

Vanuit je Outlook Agenda kun je de ingevoerde locatie niet 123 gebruiken om naartoe te navigeren.

De Facebook app bied je aan om elke keer een andere afbeelding weer te geven op het lock-scherm. Erg leuk.

Alle soorten mail enzo voeg je snel en eenvoudig toe

In de markt zijn knappe hoesjes en skins bijna niet echt goed verkrijgbaar
Momenteel heb ik daarom al 5 collega's terug gehad met een defect scherm. (zie bijlage) Echt een drama

Heb jij ook een Nokia Lumia 625 Zwart?

De bing zoekknop is handiger dan je denkt:

Kan via die knop kan je komen bij de ingebouwde QR-scanner, tekstscanner(kan je snel iets mee vertalen), MicrosoftTags, CD's, Boeken, Muziek(werkt zelfde als Shazam).

Deze is dus niet zo overbodig als bij oude Android toestellen. :)
En daar komt ook bij dat als je een tekst selecteert je met een druk op die knop meteen een zoekopdracht uitvoert. Tevens zit er een audioscanner in (vergelijkbaar met SoundHound).

Multifunctioneel dingetje dus :).
Er zitten inderdaad best handige dingen onder de zoek knop.
Niet allemaal even nuttig maar er is wel over nagedacht gelukkig.
Vertalen is echt geweldig!! Sta je in Bulgarije bij een groot verkeersbord met iets over betaald parken, voila zoekknop, fototje en binnen 5 seconden kom je er achter dat je op maandag niets in de automaat hoeft te gooien. Shazam functie werkt ook erg fijn!
Mooie review, maar volgens mij zijn er toch wel redelijk wat hoesjes in de markt. De eerste hit in Google levert deze site al op:

Ik ben ook super tevreden over de 4G kwaliteit van deze telefoon, perfect internet sharing voor twee tablets tegelijk en kabel snel bij intetnet direct op de telefoon ook diep in de winkel.
Helaas is het Corning Gorilla Glass 2, niet bestand tegen een val in de stationshal. Waar laat je dat scherm repareren? 120 Euro vind ik beetje veel voor reparatie inclusief verzending.
Tip: zet Instelling tegel op startscherm om snel in te kunnen stellen, wifi of sharing.
Als je accu leeg raakt schakelt de telefoon zonder veel attentie gewoon uit.
Schakel batterijbesparing in (bij een laag batterijniveau). Dan worden s' nachts geen achtergrondtaken meer uitgevoerd en word je 's ochtends gewoon wakker :).
Ik vind het scherm van dat ding te groot. De 620 was wat dat betreft beter.
Vreemd, dat zat in de Lumia 720 / 920 sinds het begin (vr GDR2).
Dat is zeker handig, in ieder geval handiger dan de juiste app ervoor zoeken. Vooral als je vaak onbekende teksten vertaald wil zien bijv. in een vreemd land. Maar dat is misschien persoonlijk :)

Edit: Nokia modellen aangeduid

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 9 december 2013 17:44]

Klopt, zit er al sinds het begin (WP 7.0) in.
Je schijft dat je niet 123 kan navigeren naar de locatie van een afspraak. Als ik een locatie in mn agenda heb staan hoef ik er maar op te klikken en Here drive start op (of here maps als je geen drive licentie hebt).

Zie niet in hoe dit sneller zou moeten en waarom dit op de 625 niet werkt, zowel de AtiVS en HTC 8s hebben geen issues mee.
Beste Tijmeng, Ik heb het nogmaals bekeken maar er is echt geen mogelijkheid om direct vanaf het agendapunt te navigeren. Er op klikken, opties of andere knoppen. Het lijkt mij ook allemaal niet zo moeilijk maar goed.
Ja, nu wel maar 1 maand geleden niet.
Inmiddels ook besteld. Wel al 5 defecte schermen te laat.....
Waarom neem je niet voor ongeveer dezelfde prijs de Samsung Ativ S. Ook wp8, 4,8 inch scherm dat WEL HD is (720p), meer werkgeheugen, betere camera...
Keuze van het bedrijf.
Daar ga ik (helaas) niet over.
Over het algemeen vind ik dat Samsung een hoop bagger software mee levert met goedkope telefoons.
niet onder wp8.... + bloatware is altijd te vervijderen in wp8
Er is nu een app connectivity tiles, zie je alle connecties in 1. Verder vraag ik mij af hoe ze dat glas stuk krijgen, h3t is gorilla glas! Moet je toch wel een beetje je best voor doen.
Ha die Rixter223,
De connectivity app is aardig maar niets meer dan een 'work around' omdat het standaard niet ok is.

GorillaGlas of niet ik heb er al 5 van de 10 naar met een defect scherm terug gehad.
Ik heb het bij andere (niet Lumia's) nog nooit zo frequent mee gemaakt.
De uitgifte is alleen aan hogere managers, Bedrijfsleiders en directie. Niet het type 'lomperik' zeg maar.
Ok, toch wel vreemd. Ik ben is gaan zoeken op gebroken schermen en zo maar kon daar niet veel over vinden, zeker niet in de mate waar jij mee te maken hebt. Gelukkig zijn er genoeg hoesjes te krijgen op ebay :)