Ziggo CI+ Cam Module (Smit) Review
Vanwege een verhuizing vanuit het UPC gebied naar het Ziggo gebied stonden we voor de keuze een mediabox aan te schaffen of via een CI+ module van HDTV te genieten. Bij UPC is de mediabox gratis in bruikleen en moet je wel betalen voor een CI+ module dus vandaar dat de keuze op een mediabox viel in het verleden.
Bij Ziggo betaal je voor beide opties en eigenlijk wilde ik al langer een CI+ module om de volgende reden:
- minder stroomverbruik
- meer ruimte in het TV meubel door ontbreken mediabox
- minder afstandsbedieningen
We hebben een Sony KDL40-EX402 televisie en na wat research bij Ziggo en op diverse fora bleek de @Smit module het meest positief gewaardeerd en zou gegarandeerd moeten werken met onze televisie. Omdat het geen mega...
Pluspunten
Eenvoudige installatie Zeer scherp beeld (beter dan met de HD mediabox van UPC)
Minpunten
Prijs is wat hoger dan alternatieve modules Zapsnelheid is bijna 3 seconden per zender Aantal keren per week authenticatie error (zappen lost dit op) Als de HTPC aan staat stoort de CI+ module (deed mediabox niet)
Eindoordeel
Bij Ziggo betaal je voor beide opties en eigenlijk wilde ik al langer een CI+ module om de volgende reden:
- minder stroomverbruik
- meer ruimte in het TV meubel door ontbreken mediabox
- minder afstandsbedieningen
We hebben een Sony KDL40-EX402 televisie en na wat research bij Ziggo en op diverse fora bleek de @Smit module het meest positief gewaardeerd en zou gegarandeerd moeten werken met onze televisie. Omdat het geen mega spannend apparaat is heb ik de rest van de review puntsgewijs gedaan.
Heb jij ook een Ziggo CI+ Cam Module (Smit)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
Ik heb geen CI+ module en ik heb precies hetzelfde met mijn HTPC. Het is een afschermingsprobleem, ik heb alleen nog geen moeite genomen een andere coax kabel voor de TV te kopen. Het stoort mij niet, omdat ik de HTPC uit heb als de TV aan staat; onze HTPC is geen fileserver.
Ander kabeltje proberen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn