Steelseries 3Hv2 Review

TheNephilim 3 oktober 2013, 1.461 views

Steelseries 3Hv2

Pluspunten

• Opvouwbaar
  • Stevig snoer
  • Niet duur
  • Klinkt goed, voor gamen

Minpunten

• Beetje aan de kleine kant
  • Fragiel microfoontje

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3

Als je opzoek bent naar een gaming headset van ongeveer 40 euro, kom je al snel de Steelseries 3HV2 tegen! De eisen waren; 3.5mm jacks, microfoon, niet te duur. Niet heel veeleisend dus, maar genoeg specifiek om samen met de prijs tot een conclusie te komen. De http://tweakers.net/price...-beach-ear-force-p11.html en http://tweakers.net/price...nnheiser-pc-310-g4me.html waren nog alternatieven. De eerstgenoemde viel al door z'n wat lompe uiterlijk. De Sennheiser was al weer snel 50 euro of niet op voorraad.

Verpakking

Naar de Steelseries standaard, is ook dit product netjes verpakt in een nette doos waar deze keer niet meteen het product te zien is.

Inhoud

Bij aankomst van het pakketje viel meteen op dat de verpakking wel erg klein was. Als we dan eenmaal de doos uitpakken, blijkt waarom. Het is gewoon echt een klein headsetje, die ook nog eens drie keer dubbel gevouwen is. Samen met de headset, treffen we een sticker, garantie papiertje en een stekkertje aan. Het stekkertje is een 4-polige 3.5mm jack, geschikt voor tablets en telefoons. Op deze manier heb je één stekker, maar gewoon stereo én microfoon.

Exterieur

Het zwart/oranje doet wel chique aan moet ik zeggen. Het Steelseries logo is meermaals terug te vinden en aan de binnenkant vinden we welke kant links en welke kant rechts is. De gladde oorkappen worden onderbroken door enkele strepen, die doen denken aan een ventilatierooster. Ze strepen zitten er voor de sier, ze zijn namelijk potdicht en laten geluid noch lucht door.

De band oogt overigens best comfortabel met een zachte inlay en is verstelbaar. Het verstellen gaat niet extreem soepel, maar bij vaak in en uitklappen zal dat zeker soepeler gaan. Ik ben bang dat het in dat geval gevoelig is voor slijten, maar hier zul je bij normaal gebruik niet veel vast van hebben.

Bouwkwaliteit

Omdat de headset opvouwbaar is, zitten er verschillende scharnieren. Zoals op de foto's te zien is, vouwt de headset op twee manieren bij de oorkappen. Helemaal bovenin de hoofdband zit ook nog een scharnier, om helemaal tot een compact pakketje te komen. Ondanks de verschillende scharnieren kan ik niet zeggen dat het gammel ding is. Hij zit goed in elkaar en voelt best stevig. Voor 40 euro heb je in ieder geval een stevig opvouwbaar headsetje!

Het snoer zit een beetje raar in de headset, maar dat is vooral doordat hij zo opgevouwen in de verpakking zat. Het oranje snoer is stevig en dik, het voelt goed aan. Ook de Y splitsing is netjes afgewerkt, evenals de stekkertjes. Het snoer is met 120 centimeter niet erg lang. Dat is geen probleem met laptops, maar met een desktop wil dit nog wel eens lastig zijn. Iets om rekening mee te houden.

De volumeknop zit ongeveer 30 centimeter verwijderd van de headset en is mooi gevormd! De volume-rol bied genoeg contact oppervlak en stevige tandjes die je tenminste voelt. Ook de schakelaar voor de microfoon is prima in orde, al is die wel erg klein en een beetje fragiel.

Het uitschuifbare microfoontje voelt allereerst wat kort. Dat is op de foto overigens niet zo goed te zien, temeer omdat de headset zo klein is. In de praktijk zit hij bij mij net een paar centimeter van m'n mondhoek. Geen probleem qua functionaliteit, misschien zelfs handig als je een slokje drinken neemt tijdens een heftig potje Battlefield bijvoorbeeld.

Het uitschuiven gaat niet echt van harte, voelt ook iets te licht aan, maar het werkt. Het is een klein flexibel stalen ding, omhult met doorzichtig plastic. Effectief en prettig verstellen van de microfoon is op deze manier goed mogelijk.

Gebruik

Een beetje stijfjes, maar dat mag voor een headset die net nieuw is. Uitklappen is best een puzzel als je niet weet hoe het moet. Eenmaal daar is het een kwestie van opzetten en het eventueel verstellen van de hoofdband. Hij zit best lekker, al moet je dan wel houden van headsets die op je oren zitten, in tegenstelling tot om je oren.

De oorkappen zijn zacht genoeg, van nep-leer en dus gemakkelijk schoon te maken. Wel een beetje zweterig, zeker omdat het een gesloten headset is.

Geluid

Na er een tijdje muziek mee geluisterd te hebben, kan ik zeggen dat het geluid erg vlak is. Weinig bas en de hoge tonen springen er ook zeker niet uit. Prima voor een gameheadset, die moet het vooral hebben van neutraal geluid, waarmee je de vijanden goed om je heen kan horen. Voor die 40 euro klinkt het prima en is er weinig van te zeggen. Als je op zoek bent naar een headset om muziek mee te luisteren, zou ik iets kiezen met meer bas denk ik.

Prima in orde voor maar 40 euro. Hij is wel erg klein, dat kan natuurlijk een voordeel zijn, maar van mij had hij een beetje groter gemogen. Verder is er weinig op aan te merken, behalve dan de geluidskwaliteit. Niet top, maar het kan ook slechter. Het klinkt allemaal wat vlakjes, maar niet schel. De http://tweakers.net/price...nnheiser-pc-310-g4me.html is wellicht een goed alternatief, die inmiddels bijna net zo gunstig geprijsd is.

Om nog eens te laten zien hoe groot de headset is, hieronder nog een foto in vergelijking met een normale pen.

Links

Heb jij ook een Steelseries 3Hv2?

Leuke review!
Je meldt dat hij nogal zweterig is, na hoeveel tijd begin je dit te merken?
ik heb net de 9H besteld en had gelezen dat deze echt comfortabel om je hoofd zit en niet hard drukt op je oren. hoe is dit bij de 3H.
Mwah, het is een kleine headset ook, de 3H. Met de 9H zul je er misschien helemaal geen last van hebben. Ik heb zelf ook wel dichte headsets met dergelijke earpads. Alleen in de zomer wellicht écht hinderlijk.

Zou me er met de 9H niet druk om maken denk ik!
Bedankt voor de informatie!
Ik zal je laten weten wat ik van de 9H vindt.