Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LM671S Review

TimvandenBelt 2 oktober 2013, 152 views

LG 42LM671S

Pluspunten

• Dunne rand.
  • Goede prijs / kwaliteit verhouding.
  • Fijne aanwijs afstandsbediening.

Minpunten

• Éénmaal opgehangen is het moeilijk met de kabels.
  • 3D functie is niet fijn om naar te kijken.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Allereerst, ik heb deze tv opgehangen aan de muur. Ik beoordeel hem dan puur en alleen op deze ervaring.

Thuis keek ik regelmatig films maar dan enkel op mijn monitor. Ik vond na een lange tijd het tijd worden om eens een tv aan te schaffen zodat ik degelijk films of series kan kijken.

Ik ben toen naar verscheidene winkels gegaan. Ik zocht naar een goede tv zo rond de 400-650 Euro. Al gauw vielen velen TVs weg door een naar mijn mening lelijke behuizing en/of dikke randen. LG en enkele anderen bleven over. Vervolgens ben ik naar het beeld gaan kijken een lichtjes naar de specificaties. Ze kwamen grotendeels overeen. De LG vond ik toen iets beter maar wel beduidend duurder dan een andere. Tot hij ergens in de aanbieding was (één van de laatste exemplaren). Dat zorgde ervoor dat ik voor deze TV koos.

TV heb ik toen goed ontvangen. Is goed verpakt. Je krijgt er ook vier 3D brillen bij en twee 3D klepjes om op een bril te doen. Wel zo handig bij een 3D tv. Om vervolgens door te gaan op 3D. Je kan dit eenvoudig aanzetten en werkt goed. Maar fijn... dat is het niet. Ik moet heel erg raar scherpstellen met mijn ogen wat erg vermoeiend is. Na de film ben je ook blij dat het afgelopen is. Deze ervaring heb ik nog nooit gehad met 3D in de bioscoop.

De afstandsbedieningen die worden bijgeleverd werken prettig. Geen poespas. Je krijgt één standaard en één aanwijzer. De aanwijzer werkt erg fijn. In huis is er ook een Philips TV aanwezig waarbij we dit niet hebben. Deze functie is echt een verademing.

Nu, de TV is opgehangen. Daarna wou ik er dingen op aansluiten (power en HDMI) welke niet eenvoudig aan te sluiten zijn nu deze opgehangen is. Dit is uiteindelijk wel uiteraard wel gelukt.

Om direct door te gaan over het feit dat deze is opgehangen aan de muur. De TV ondersteunt een functie om de boxen in te stellen op dat deze aan de muur hangt. Ik heb dit niet geprobeerd (ik gebruik mijn eigen speaker set) maar dat deze functie bestaat is uiteraard een plus.

Nu weet ik niet veel over beeld en alle specificaties. Maar vind het beeld er prima uit zien. Helder genoeg. Vind hem scherp genoeg (voor deze prijs). Nergens last van. Start ook snel en pakt altijd automatisch mijn computer.

Oftewel, een goede TV voor een lage prijs. Enkel jammer dat deze nu uit de markt is.

• Vogel VLB200

Heb jij ook een LG 42LM671S?