TP-Link TL-WN851ND Review

QQ2 2 oktober 2013, 590 views

TP-Link TL-WN851ND

Pluspunten

• Goedkoop (als hij werkt)

Minpunten

• Werkt niet onder Windows 8 of 8.1
  • Laat je computer hard vastlopen (reageert alleen nog op stroom uit)

Ik had deze netwerk kaart gekozen omdat hij een redelijke score had en ik opzoek was naar een goedkope Wireless kaard. Onder windows 7 schijnt hij het prima te doen maar onder zowel Windows 8 als 8.1 laat hij windows hard vast lopen (dat is mij sinds Windows Vista niet meer gelukt).

Als de netwerk kaart wordt ge´nitialiseerd zie je nog net de lijst van netwerken verschijnen dan dan bang, vast.

Op het internet gekeken en er zijn een aantal mensen die succes hebben met het lost installeren van de netwerkkaart drivers van de chipset fabrikant maar bij mij had dat geen enkel effect. 1 van de posts die ik op het TP link forum tegen kwam beschrijft dat een mailwisseling met de TP helpdesk die aangeeft dat de chipset fabrikant het maken van een w8 driver heeft opgegeven en zei het dus ook niet kunnen installeren.

Ik begrijp dat je voor een tientje niet al te kieskeurig kunt zijn maar jammer is het wel zeker omdat ik onder windows 7 wel vol wordt ondersteund

Heb jij ook een TP-Link TL-WN851ND?

Ik had dit probleem ook onder Windows 7, probeer eens de drivers van de CD die bijgeleverd word.
Dank je voor de tip.ik heb dit gedaan als mede de drivers van de site van de leverancier als mede de drivers van de site van de chipset leverancier en allemaal werken ze niet ><
In jouw geval deugd dit product niet, ik geloof dat je er mee terug naar de winkel mag.